۴۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه کشف شد
۴۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه کشف شد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۴۶ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۱۷ میلیارد ریال با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان و انتظامی شهرستان کرمانشاه خبر داد.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز چهارشنبه گفت: در ماموریت نخست و پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت اقتصادی از وجود تعداد زیادی ماینر غیرمجاز در شهرک صنعتی کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی انبار محل نگهداری ماینرهای غیرمجاز شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این بازرسی ۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز که طبق نظر کارشناسان ارزش آن ها به ۱۴ میلیارد ریال می رسید، کشف شد.

به گزارش نبض‌انرژی،سردار جاویدان همچنین از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به دستگاه قضایی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

وی در ادامه به ماموریت ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: ماموران کلانتری ۱۳ فردوسی پس از اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک واحد مسکونی محل نگهداری ماینر شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

رییس پلیس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بازرسی های انجام شده ۶ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش سه میلیارد ریال کشف شد.

سردار جاویدان درپایان از دستگیری یک نفر و معرفی وی به دستگاه قضایی خبر داد.

براساس اعلام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ برای تولید و استخراج یک بیت کوین بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق مورد نیاز است و این میزان انرژی برق، بیشتر از مصرف ۳۵ هزار مشترک خانگی در طی یک شبانه روز می باشد.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.