توزیع بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت در استان همدان
توزیع بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت در استان همدان
همدان - روستایی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: طی ۳ ماهه اول امسال حدود ۵۴۰ میلیون لیتر از انواع فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفتگاز و نفت کوره در منطقه همدان توزیع شد.

امین روستایی عنوان کرد:طی ۳ ماهه اول امسال حدود ۵۴۰ میلیون لیتر از انواع فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفتگاز و نفت کوره در منطقه همدان توزیع و تحویل مصرف کنندگان شد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی گفت: این میزان سوخت در سال جاری و از ابتدای سال تا پایان خردادماه در گستره ای به وسعت استان همدان و دیگر مناطق تحت پوشش سوخت‌رسانی این منطقه در شمال و شمال غرب و غرب کشور ارسال و مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ بیانگر افزایش ۹ درصدی است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ادامه داد: در این بازه زمانی و نسبت به سال گذشتهبیشترین میزان مصرف با افزایش ۲۷ درصدی به فرآورده نفت کوره و در بخش نیروگاه حرارتی اختصاص دارد.

روستایی درباره مصرف سوخت بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو۴، در بازه زمانی فوق نسبت به همین مدت در سال ۹۹ گفت: بنزین افزایش یا کاهش مصرف محسوسی را نداشته و آنالیز و قیاس ارقام مصرفی امسال و سال قبل، رقم صفر درصد را نشان می دهد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان عنوان کرد: مقایسه آمار مصرف گازوئیل (معمولی و یورو۴) در ۹۳ روز سال جاری با مدت مشابه سال قبل، حکایت از کاهش جزئی و نزدیک به یک درصد است.

روستایی از کاهش ۴ درصدی مصرف فرآورده نفت سفید در همین مدت نسبت به سال ۹۹ خبر داد و افزود: نظارت و بازرسی و توزیع این فرآورده تنها از بستر الکترونیک و از طریق زیرساخت های بانکی نقش قابل توجهی در جلوگیری از انحراف و توزیع خارج از شبکه این نوع سوخت داشته است.

وی همچنین از کاهش ۱۱ درصدی مصرف گاز مایع (LPG) در بازه زمانی بالا خبر داد به طوری که در بهار امسال ۳۳۶ هزار کیلو گاز مایع کمتر از بهار ۹۹ مصرف شد.