چاه شماره ۱۷۲ میدان نفتی اهواز آماده بهره برداری است
چاه شماره ۱۷۲ میدان نفتی اهواز آماده بهره برداری است
عملیات حفر و تکمیل چاه شماره ۱۷۲ در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و ۴ پایان یافت و آماده بهره برداری است.
مدیر پروژه حفاری در میدان نفتی اهواز یک و ۴ در شرکت ملی حفاری ایران گفت: تکمیل این چاه در نتیجه هم افزایی و همکاری میان متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) و بر اساس برنامه پیش بینی شده به پایان رسیده است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی بیان داشت: طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و ۴ در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفت خیز جنوب با مشارکت شرکت‌های OEID و NIDC در دست اجرا است.

خاوری نژاد افزود: دکل حفاری ۳۸ فتح که از دستگاه‌های حفاری سنگین خشکی (توان ۲ هزار اسب بخار) ناوگان شرکت بوده و پس از ترخیص از روی چاه مذکور در حال اسپاد روی لوکیشن جدید برای شروع حفاری یک حلقه توسعه‌ای در این موقعیت است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ملی حفاری با هدف شتاب بخشی در اجرای این پروژه، اختصاص ۴ دستگاه حفاری را در برنامه دارد، تصریح کرد: مقدمات جابجایی دکل حفاری ۳۴ فتح نیز که هم اکنون در منطقه عملیاتی گچساران مستقر است، فراهم و این دکل به زودی برای حفر سومین حلقه چاه در موقعیت میدان نفتی اهواز استقرار خواهد یافت.
خاوری نژاد ادامه داد: مدت زمان اجرای پروژه طرح توسعه این میدان که اولین تجربه همکاری مشترک میان این شرکت و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم محسوب می‌شود، ۲۴ ماه برآورد شده است.