توزیع بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت در استان همدان
توزیع بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت در استان همدان
همدان مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: در ۳ماهه اول امسال حدود ۵۴۰ میلیون لیتر از انواع فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفتگاز و نفت کوره در منطقه همدان توزیع و تحویل مصرف کنندگان شد.

به گزارش نبض‌انرژی،امین روستایی اظهارکرد: این میزان سوخت در سال ۱۴۰۰ و از ابتدای سال تا پایان خردادماه در گستره‌ای به وسعت استان همدان و دیگر مناطق تحت پوشش سوخت‌رسانی این منطقه در شمال و شمال غرب و غرب کشور ارسال و مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹، بیانگر افزایش ۹ درصدی است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی و نسبت به سال گذشته، بیشترین میزان مصرف با افزایش ۲۷ درصدی به فرآورده نفت‌کوره و در بخش نیروگاه حرارتی اختصاص دارد.

این مقام مسئول درباره مصرف سوخت بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو۴، در بازه زمانی فوق نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: بنزین افزایش یا کاهش مصرف محسوسی را نداشته و آنالیز و قیاس ارقام مصرفی امسال و سال قبل، رقم صفر درصد را نشان می‌دهد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خاطرنشان کرد: مقایسه آمار مصرف گازوئیل (معمولی و یورو۴) هم در ۹۳ روز سال ۴۰۰ با مدت مشابه سال قبل، حکایت از کاهش جزئی و نزدیک به یک درصد است.

روستایی از کاهش چهار درصدی مصرف فرآورده نفت سفید در همین مدت نسبت به سال ۹۹ خبر داد و افزود: نظارت و بازرسی بی‌وقفه و توزیع این فرآورده تنها از بستر الکترونیک و از طریق زیرساخت‌های بانکی نقش قابل توجهی در جلوگیری از انحراف و توزیع خارج از شبکه این نوع سوخت داشته است.

وی در پایان از کاهش ۱۱ درصدی مصرف گاز مایع (LPG) در این مدت خبرداد و یادآور شد: در بهار امسال ۳۳۶ هزار کیلو گاز مایع کمتر از بهار ۹۹ مصرف شد.