۸۰ درصد آب مصرفی استان بوشهر از طریق همسایگان تامین می‌شود
۸۰ درصد آب مصرفی استان بوشهر از طریق همسایگان تامین می‌شود
بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر وضعیت آب استان را بحرانی خواند و گفت: ۸۰ درصد آب مصرفی استان بوشهر از طریق استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور اظهار داشت: استان بوشهر از نظر آب شرب با کمبودهای جدی روبرو است و بخش عمده آب مصرفی استان از طریق استان‌های همسایه تأمین می‌شود.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به تأمین ۱۰ درصد آب مصرفی استان بوشهر از آب‌شیرین‌کن‌ها خاطرنشان کرد: تأمین آب از طریق آبشیرین‌کن‌ها هزینه بسیار زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه ۱۰ درصد آب مصرفی استان از منابع آبی درون استان تأمین می‌شود افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد منابع آبی از استان‌های همسایه وارد می‌شود.

وی وضعیت تأمین آب در استان بوشهر را بحرانی دانست و افزود: استان بوشهر با اقلیمی گرم و خشک یکی از استان‌های بحرانی، در تأمین آب آشامیدنی است.

حمزه‌پور با اشاره به کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی بارش‌ها، گفت: گرمای بالای هوا و به دنبال آن مصرف بیشتر آب، همه‌گیری کرونا و نیاز به رعایت بهداشت و شست‌وشوی بیشتر، آشامیدنی نبودن منابع آبی درون استان به دلیل خشکسالی‌های طولانی و برداشت بی‌رویه از منابع آب و خشک شدن چاه‌های آب، چالش کم‌آبی بیشتر شده است.