کرخه با شدیدترین خشکسالی دوران خود روبرو است
کرخه با شدیدترین خشکسالی دوران خود روبرو است
اهواز - معاون مطالعات جامع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: حوضه کرخه در استان خوزستان با شدیدترین خشکسالی دوران خود روبرو است.

علی شهبازی شامگاه جمعه در گفتگویی تلویزیونی اظهار کرد: در حوضه آبریز کرخه با شدیدترین خشکسالی دوران خود روبرو شده به طوری که میزان ورودی آب به سد کرخه حدود ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

شهبازی افزود: به همین دلیل بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملاً از خردادماه برنامه مدیریت خشکسالی با محوریت استانداری خوزستان آغاز شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز آب تالاب ۳۸۶ میلیون متر مکعب در بهار اعلام شد که خوشبختانه ۴۰۹ میلیون متر مکعب در این مدت رهاسازی شد.

معاون مطالعات جامع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: بر اساس برنامه خشکسالی مجموع تخصیص داده شده برای بازه زمانی خرداد تا شهریور برای تالاب ۲۴۹ میلیون مترمکعب بوده که در ماه اول برنامه در خرداد ماه ۲۲ میلیون متر مکعب آب تخصیص و رهاسازی صورت گرفت.

شهبازی گفت: مشکلات اخیر که برای تالاب هورالعظیم رخ داد ناشی از تعارض منابع با مصارف است که از روز ششم تیرماه رهاسازی موجی آب به سمت تالاب انجام شده که خوشبختانه دبی آب در تمامی شریان‌های حوضه آبریز در حد مطلوب بوده است.