هند: قیمت بالای اوپک تمایل به خرید نفت ایران را بیشتر می‌کند
هند: قیمت بالای اوپک تمایل به خرید نفت ایران را بیشتر می‌کند
وزیر نفت هند یک روز پیش از اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد وی درحال ترغیب کشورهای تولید کننده نفت برای کاهش قیمت نفت است و قیمت‌های بالا هند را مجبور خواهد کرد از منابع دیگر مانند ایران نفت بخرد.

به گزارش نبض‌انرژی،از ایرنا، اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار است فردا ( پنجشنبه ۱ جولای/ ۱۰ تیر) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود. این اجلاس با هدف تصمیم گیری در مورد میزان عرضه نفت به بازار برگزار می‌شود.

نشریه هندو در این خصوص نوشت: وزیر نفت هند در کنفرانس انرژی “بلومبرگ بی‌ان اف” با اشاره به اینکه تورم یک مشکل بزرگ برای رشد اقتصادی این کشور است، تاکید کرد ذخیره‌های راهبردی نفت هند که سال گذشته با استفاده از قیمت پایین این محصول تامین شده بود، به اتمام رسیده است.

وی افزود: هند یک بازار بسیار حساس به قیمت است. ما رفتار خاص خود را در مورد هزینه داریم. اگر افرادی به دنبال رساندن قیمت‌ها به ۸۰ دلار در هر بشکه هستند، ما از آن‌ها خریداری نخواهیم کرد. قیمت مناسب برای هند در اولویت است.

وزیر نفت هند همچنین اشاره کرد که دهلی نو براساس چارچوب جهانی دیپلماتیک خود از هر گزینه‌ای که قیمت‌های رقابتی‌تر ارائه کند استفاده خواهد کرد. این گزینه‌ها درصورتی که تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه تهران لغو شوند، شامل ایران نیز خواهد بود.