واحد یک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید پیوست
واحد یک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید پیوست
مدیر امور بهره‌برداری نیروگاه بخار گفت: واحد یک بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از حدود ۳۴ ساعت تلاش شبانه روزی به مدار تولید پیوست.

به گزارش نبض‌انرژی،سیدابوالقاسم محمدی گفت: درپی نشتی شدید بخار از واشر درپوش هیتر ۴ واحد یک و افزایش تلفات آب در بویلر با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور، واحد یک بخار جهت بررسی و رفع اشکال از مدار تولید خارج شد.

مدیر امور بهره‌برداری نیروگاه بخار گفت: با توجه به نیاز شدید شبکه برق کشور در روز‌های گرم تابستان و پیک مصرف و ضرورت در مدار بودن واحدها، همکاران در دمای حدود ۶۰ درجه سانتی­‌گراد و رطوبت بالای محیط­کار در شرایطی بسیار سخت و دشوار فعالیت‌های تعمیراتی را به سرعت آغاز کردند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن چهار لوله در بخش رهیت ۲ و یک لوله در سوپرهیت ۴­ تعویض و دولوله در سقف بویلر ترمیم شد.
همزمان با فعالیت‌های بخش بویلر، کولر آب سرویس ضلع شمالی و جنوبی نیز رفع نشتی شد و واحد پس از حدود ۳۴ ساعت تلاش شبانه روزی به مدار تولید پیوست.
نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه­‌های کشور، سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبکه سراسری برق دارد.