واگذاری انشعاب برق به خانوارهای عشایر کرمان
واگذاری انشعاب برق به خانوارهای عشایر کرمان
مجری طرح برق روستایی شمال استان کرمان از واگذاری انشعاب برق به خانوارهای عشایر کرمان خبرداد و گفت: با کارهای مطالعاتی اولیه انجام شده، بیش از ۱۸۰ خانوار از عشایر کوچ رو این استان در سال جاری با استفاده از انرژی خورشیدی برق دار خواهند شد.

“سعید زمانی” در جمع خبرنگاران از نهضت خدمت رسانی صنعت برق در گام دوم انقلاب با طرح جهادی اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق روستایی شمال استان خبرداد و گفت: کاهش تلفات انرژی الکتریکی، بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه، رفع افت ولتاژ و افزایش رضایت مندی مشترکان از مهمترین اهداف اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی محسوب می شود.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به برق رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار در شمال استان کرمان اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۰، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق ۲۳۰ روستا در شمال استان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در دستور کار داریم.

وی گفت: همچنین در سال جاری تعداد هشت روستای زیر ۱۰ خانوار در شمال استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نیز برق دار خواهند شد.

زمانی از برق رسانی به پنج روستا درسال ۱۳۹۹با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خبرداد و گفت: در این برق رسانی حدود ۱۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط روستایی ۴.۶۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب تعداد ۷ عدد ترانسفورماتور برق رسانی به ۷۹ خانوار روستایی انجام شد.

مجری طرح برق روستایی شمال استان با اشاره به خدمات چهل ساله صنعت برق از طرح توسعه و اصلاح برق روستایی در گام دوم انقلاب با هدف خدمت رسانی به عشایر شمال استان خبرداد و گفت: به زودی  برق رسانی به ۱۰۰ خانوار عشایر فاقد برق در محدوده شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیون ریال انجام خواهد شد که بر اساس ضوابط تعیین شده اقدامات لازم با هماهنگی امور عشایر استان کرمان انجام شده و به زودی سامانه‌های خورشیدی قابل حمل به این خانوار تحویل می شود.

وی ادامه داد: در این راستا پنل‌های خورشیدی قابل حمل در اختیار عشایر شمال استان قرار خواهد گرفت تا در مواقع نیاز بتوانند از این انرژی پاک استفاده کنند.

زمانی با اشاره به اهم وظایف و فعالیت های دفتر برق روستایی شمال استان افزود: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان از اعتبارات عمرانی (استانی) در محدوده زمانی کوتاه تعیین شده با همت همکاران معاونت مهندسی تعیین تکلیف و ضمن اجرای طرح های تهیه شده روستایی در این زمینه و انجام به موقع این طرح ها بر اساس ضوابط در موعد مقرر اسناد کافی به مراجع دیصلاح ارسال شد.