قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۰۵| برنت ۷۶ دلار و ۱۸ سنت شد
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۰۵| برنت ۷۶ دلار و ۱۸ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۶۲ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۱۸ سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، به دنبال احتمال رشد تقاضا و پیشی گرفتن از عرضه و در حالی که اوپک رویکردی محتاطانه را برای بازگرداندن نفت خود به بازار در پیش گرفته است، قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رقم از اکتبر 2018 رسید و در مسیر ثبت پنجمین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 62 سنت معادل 0.8 درصد افزایش به 76 دلار و 18 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 75 سنت معادل یک درصد رشد به 74 دلار و 5 سنت رسید. این رقم ها بالاترین رقم های ثبت شده برای هر دو شاخص نفتی از اکتبر 2018 به شمار می رود و سبب ثبت رشد قیمت هفتگی بیش از 3 درصدی شد.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «به دنبال بهبود چشم انداز رشد تقاضا و انتظارات در مورد کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا قیمت نفت شاهد افزایش بوده است. اوپک پلاس در نشست روز اول جولای احتمالا بر سر تنها مقدار محدودی افزایش تولید توافق خواهد کرد.»

اکنون تمام نگاه ها به اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و سایر متحدان این سازمان دوخته شده که قرار است روز اول جولای در مورد تعدیل بیشتر توافق کاهش تولید از ماه آگوست به بعد گفت وگو کنند.

استفن برنوک، تحلیلگر موسسه پی وی ام در این باره گفت: «با توجه به چشم انداز افزایش تقاضا، گروه اوپک پلاس فضای بیشتری برای افزایش تولید بدون تحت تاثیر قرار دادن روند کاهشی ذخایر نفتی دارد.»

در حالی که مقام های آمریکایی می گویند هنوز اختلافاتی جدی در مورد برخی مسائل اصلی جهت توافق بر سر احیای برجام باقی مانده است، چشم انداز لغو تحریم های ایران و بازگشت قریب الوقوع نفت این کشور به بازار تا حدودی تضعیف شده است.