افت قابل‌توجه سهم خاورمیانه از واردات نفت هند
افت قابل‌توجه سهم خاورمیانه از واردات نفت هند
سهم خاورمیانه از واردات نفت خام هند در ماه مه به کمترین مقدار در ۲۵ ماه اخیر رسید.

داده‌های نفتکش‌ها نشان داد که سهم خاورمیانه در واردات نفت خام هند در ماه مه کاهش یافته و به کمترین مقدار در ۲۵ ماه گذشته رسیده است.

سومین واردکننده بزرگ نفت در ماه مارس و در واکنش به امتناع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از درخواست هند برای افزایش تولید نفت، از پالایشگاه‌های خود خواسته بود به منابع واردات نفت تنوع بخشند.

به گزارش نبض‌انرژی،سومین اقتصاد بزرگ آسیا در ماه مه به‌طور میانگین روزانه حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت وارد کرد، در حالی که این رقم کمتر از ماه آوریل بود، واردات این کشور در این ماه نسبت به مدت مشابه پارسال  ۳۱.۵ درصد افزایش داشت.

سهم خاورمیانه از واردات نفت هند در ماه مه کاهش یافت و به ۵۲.۷ درصد رسید که پایین‌ترین رقم از آوریل سال ۲۰۱۹ بود. این رقم از ماه آوریل امسال هم (با سهم ۶۷.۹ درصد) کمتر بود.

در این ماه واردات هند از عربستان  – که پس از عراق دومین صادرکننده بزرگ نفت به دهلی است – نسبت به مدت مشابه پارسال حدود یک چهارم کاهش یافت. واردات این کشور از امارات متحده عربی هم ۳۹ درصد کاهش یافت و جایگاه این کشور در میان صادرکنندگان بزرگ نفت به هند، از سوم به هفتم نزول کرد.

پالایشگران هندی برای جبران این کاهش واردات به کشورهای آمریکای جنوبی، ایالات متحده آمریکا و مدیترانه روی آوردند.