پنج طرح تامین و انتقال برق در استان بوشهر افتتاح شد
پنج طرح تامین و انتقال برق در استان بوشهر افتتاح شد
پنج طرح تامین و انتقال برق با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب پویش هرهفته الف_ب_ایران روز جهار شنبه در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان‌های فارس و بوشهر در این آیین گفت: اعتبارات این طرح‌ها از محل منابع داخلی شرکت و بخش خصوصی تامین شده‌است.

غلامرضا نصیری افزود: این طرح‌ها شامل افتتاح پشت ۶۳.۲۰ کیلوولت روستای هلیله و خط ارتباطی ۶۳ کیلوولت به طول یک کیلومتر است که با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت برق منطقه‌ای راه‌اندازی شده‌است.

وی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این طرح توسعه زیر ساخت و بهبود قابلیت اطمینان در تامین برق است.

نصیری گفـت:  همچنین طرح افزایش ظرفیت و تغییر سطح ولتاژ ترانسفورماتور سوم پست محله بهمنی شهر بوشهر از دیگر طرح‌های افتتاحی است با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید و  هدف از اجرای آن تعدیل با ترانسفورماتورهای موجود و توسعه زیر ساخت و افزایش ظرفیت در تامین برق منطقه است.

نصیری عنوان کرد: افزایش ظرفیت خط ۶۳ کیلوولت برازجان – فرهنگ از دیگر طرح‌های افتتاحی است که این طرح با چهار میلیارد تومان اعتبار و به طول ۱۵ کیلومتر احداث شده‌است و برطرف کردن پرباری خطوط موجود و افزایش قابلیت اطمینان در برق منطقه شمال استان بوشهر از اهداف این طرح است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر همچنین به طرح نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی شهرستان دشتی اشاره کرد و اظهارداشت: این نیروگاه با مشارکت بخش خصوصی با تامین اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: تامین انرژی پاک و ایجاد اشتغال و کاهش آلودگی زیست محیطی از اهداف این طرح است.

نصیری عنوان کرد:طرح خط ۴۰۰ کیلوولت پارس – عسلویه – کوشکنار به طول هفت کیلومتر نیز در کلیدخانه نیروگاه عسلویه افتتاح شد که اعتبار آن ۲۹ میلیارد تومان و از محل منابع داخلی شرکت برق منطقه‌ای تامین شده‌است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفت: وجود زمینه‌های اقلیمی و طبیعی، منابع متنوع تولید و نیروی متخصص و کارآزموده در ۲ استان فارس و بوشهر این قابلیت را ایجاد کرده که بتوان از توانمندی‌های ویژه در این منطقه استفاده بهینه برد و آن را در راستای توسعه به کار گرفت.

نصیری افزود: استان های فارس و بوشهر دارای توانمندی های شگرف و بزرگ در زمینه تولید انرژی برق است، طوریکه فارس با بهره‌مندی  از اقلیم پرآفتاب و تابان و بوشهر با داشتن منابع گاز و انرژی هسته‌ای در نیروگاه اتمی این قابلیت را دارند تا از همه ظرفیت‌های موجود در جنوب کشور برای به فعل رساندن استعدادهای بالقوه بهره‌گیری کنند.

وی تاکید کرد: با بهره‌گیری از دو منبع خورشیدی و گاز در استان‌های فارس و بوشهر می‌توان همه برق مورد نیاز جنوب کشور و بخش عمده‌ای از برق کشور را تامین کرد.

نصیری عنوان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت وجود منابع گازی در استان بوشهر می‌توان به ایجاد ظرفیت‌های بیشتر تامین برق در جنوب کشور امیدوار بود.

وی گفت: استفاده از انرژی گاز در این مناطق و افزایش تولید و تامین برق در واقع بهینه‌سازی تولید انرژی است که موجب افزایش ارزش افزوده، افزایش رونق و جهش تولید و حرکت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است.