پتروشیمی بندرامام بخش عمده‌ای از تحریم‌های ظالمانه را بی‌اثر کرد
پتروشیمی بندرامام بخش عمده‌ای از تحریم‌های ظالمانه را بی‌اثر کرد
شرکت فرآورش پتروشیمی بندرامام موفق شد بخش عمده‌ای از تحریم‌های ظالمانه را بی‌اثر کند و بخش زیادی از فعالیت‌ها در حوزه دریافت خوراک و تولید حداکثری در واحدهای تولیدی فرآورش بود

مجمع سالانه ۱۳۹۹ شرکت فرآورش پتروشیمی بندرامام با حضور مدیران و رؤسای ارشد پتروشیمی بندرامام برگزار شد و در آن گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده مؤثر بر تولید، تعمیرات و داخلی‌سازی ارائه شد.

به گزارش نبض‌انرژی،شرکت فرآورش پتروشیمی بندرامام موفق شد بخش عمده‌ای از تحریم‌های ظالمانه را بی‌اثر کند و بخش زیادی از فعالیت‌ها در حوزه دریافت خوراک و تولید حداکثری در واحد‌های تولیدی فرآورش بود. در مدیریت فرآورش واحد‌های تولیدی همچون NF (۱.۲، ۳)، الفین و آروماتیک وجود دارد که بخش عمده تولید و اقتصاد پتروشیمی بندرامام را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از مشکلات اصلی پتروشیمی بندرامام در این واحد‌های تولیدی دریافت خوراک بود که با تمهیدات اندیشیده‌شده آمار تولید رشد چشمگیری داشت.

اقدام‌های تأثیرگذار و کارشناسی از سوی متخصصان پتروشیمی بندرامام سبب تولید حداکثری برخی از محصولات شد. از این اقدام‌ها می‌توان به تزریق DPG به خوراک واحد آروماتیک و افزایش ۶۲ درصدی تولید بنزن، اصلاح سیستم BOG مخزن اتیلن واحد الفین (جلوگیری از ارسال اتیلن به مشعل که از ابتدای راه‌اندازی بندرامام وجود داشت)، تولید اقتصادی در واحد الفین با حداکثر مصرف خوراک اتان و کاهش ضایعات آن اشاره کرد.

در کنار این اقدام‌ها با یک برنامه‌ریزی از پیش مشخص شده تعمیرات اضطراری و به موقعی در واحد‌های NF۱، NF۲، الفین و پارازایلین و تعمیرات اساسی مشعل واحد NF پس از گذشت سال‌های متمادی انجام شد و تعویض خطوط مشعل واحد‌های بسپاران در این مجتمع پتروشیمیایی نیز نقش مؤثری در عملکرد این شرکت داشت.

پتروشیمی بندرامام در راستای دریافت خوراک و تولید با حداکثر ظرفیت، مقدمات و پروژه‌های لازم را برای دریافت اتان و گاز مایع از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس را با نهایت دقت و سرعت انجام داد و توانست همه تنگنا‌های تولیدی مربوطه را به‌خوبی پشت‌سر گذارد، همچنین تعمیرات اساسی گسترده‌ای در نواحی ۳۰۰ و ۴۰۰ واحد آروماتیک انجام شد.

به‌منظور صیانت از محیط زیست ناحیه آمین در واحد NF۳ راه‌اندازی شد، همچنین به رعایت دستورعمل‌های ایمنی و حفاظت از تولید، خطوط و دستگاه‌های با ریسک بالای واحد‌های NF (۱.۲، ۳)، CF، الفین و آروماتیک شناسایی شدند و بخش عمده‌ای از اشکالات آن‌ها با فعال‌سازی گروه مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت (Asset management) از جمله بازسازی ۱۲ مخزن در حال انجام است.

همچنین بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده واحد آروماتیک در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار قرار داد و در نخستین اقدام ناحیه ۱۰۰ این واحد در مدار تولید قرار گرفته و دیگر واحد‌ها نیز در حال راه‌اندازی است.

 یکی از نیاز‌های اصلی پتروشیمی بندرامام در راستای دریافت حداکثری گاز‌های همراه با نفت (NGL۳۲۰۰)، طراحی و راه‌اندازی واحد بازیافت اتان است و به‌زودی شاهد راه‌اندازی این واحد در مجتمع پتروشیمی بندرامام خواهیم بود.