برق ۵۷ دستگاه و نهاد پرمصرف قطع شد
برق ۵۷ دستگاه و نهاد پرمصرف قطع شد
همزمان با افزایش دمای هوا و با هدف جلوگیری از بروز خاموشی برق ۵۷ اداره پر مصرف تهران امروز قطع شد.

توانیر در اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرد تا ضمن اعمال مدیریت مصرف برق نسبت به کاهش مصارف خود اقدام کنند تا مشمول قطع برق نشوند.

در همین رابطه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو نیز اعلام کرد: برق ۵۷ دستگاه و نهاد ملی در تهران قطع شد.

«حسین صبوری» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از ساختمان‌های متعلق به سازمان تامین اجتماعی، سازمان شهرداری‌های کشور، سازمان میراث فرهنگی، شرکت پتروشیمی اراک، بانک ملت‌، بانک کشاورزی و شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان برخی از اداره‌هایی که امروز مشمول قطع برق شده‌اند نام برد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: از آن جا که بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی طی روزهای آتی، انتظار افزایش بیشتر دمای هوا را داریم ضروری است همه مشترکان، حداکثر صرفه‌جویی ممکن را در مصرف برق به عمل آورند.

این مقام مسوول  همچنین با بیان این که در ادامه برخورد با اداره‌های  پرمصرف، امروز نیز برق ۵۷ دستگاه اجرایی در تهران قطع شد گفت: مهم‌ترین کمکی که مشترکان بخش خانگی می‌توانند به ما در تامین برق کنند خودداری از استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف به ویژه در ساعت ۱۲ تا ۱۸ است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین از اداره‌ها و صنایعی که همکاری مناسبی در مدیریت مصرف برق دارند قدردانی کرد و گفت: گزارش عملکرد ادره‌هادر حوزه مدیریت مصرف برق به شکل هفتگی، تهیه و به استانداری تهران ارسال می‌شود.

صبوری در همین راستا از اداره‌ها و دستگاه های اجرایی پایتخت خواست تا برای  جلوگیری از بروز خاموشی احتمالی به ویژه در بخش خانگی شهر تهران، اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص مدیریت مصرف برق را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، روند رو به افزایش دمای هوای کشور این روزها همچنان تداوم یافته که پیامد آن وارد مدار شدن تعداد بیشتری از وسایل سرمایشی است که از عوامل اصلی افزایش مصرف برق محسوب می‌شود.

بنا به گزارش تازه‌ای که شرکت مدیریت شبکه برق ایران منتشر کرد: در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه روز گذشته در حالی میزان مصرف از مرز ۵۹ هزار مگاوات عبور کرد که این میزان در روز پیش از آن یعنی جمعه (۲۸ خردادماه) ۵۳ هزار و ۶۸۲ مگاوات بود که رشد ۶ هزار و ۲۴۱ مگاواتی را نشان می‌دهد.