قرارداد خط لوله ۱۲ میلیارد دلاری آرامکو نهایی شد
قرارداد خط لوله ۱۲ میلیارد دلاری آرامکو نهایی شد
صندوق جاده ابریشم چین (سیلک رود فاند) و شرکت سرمایه گذاری Hassana به گروهی پیوستند که ۱۲.۴ میلیارد دلار در خطوط لوله نفت آرامکوی سعودی سرمایه گذاری می کنند.

این کنسرسیوم که در راس آن شرکت آمریکایی EIG Global Energy Partners قرار دارد، اکنون قراردادی را برای خرید ۴۹ درصد سهم در شرکت خطوط لوله نفت آرامکو نهایی کرده است.

به گزارش نبض‌انرژی،این گروه شامل  شرکت سرمایه گذاری مبادله (صندوق سرمایه دولتی ابوظبی) و شرکت مدیریت دارایی سامسونگ است. ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی است و به همراه عربستان سعودی از اعضای کلیدی اوپک به شمار می روند.

شرکت خطوط لوله نفت آرامکو از حقوق ۲۵ سال پرداخت تعرفه برای نفتی که از طریق شبکه خط لوله نفت آرامکو منتقل می شود، برخوردار خواهد بود. آرامکو که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است، ۵۱ درصد مالکیت این شرکت را در اختیار خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آرامکو در راستای برنامه فروش داراییهای فرعی، به دنبال تهیه پول از توافق مشابه برای خطوط لوله گاز طبیعی خود است. پولی که از طریق فروش داراییهای فرعی به دست می آید به آرامکو کمک می کند سود نقدی سالانه ۷۵ میلیارد دلاری که به سهامدارانش وعده داده است را پرداخت کند.