قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۹|برنت ۷۳ دلار و ۵۱ سنت شد
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۹|برنت ۷۳ دلار و ۵۱ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۴۳ سنت افزایش معادل ۰.۶درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، پس از آنکه منابع آگاه در اوپک گفتند که این سازمان انتظار دارد به‌رغم رشد قیمت‌ها رشد تولید آمریکا محدود باشد، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و با خنثی کردن اُفت قیمت‌های اولیه در مسیر چهارمین هفته افزایشی خود قرار گرفت.

به‌گفته منابع آگاه، کارشناسان صنعت انرژی، مقام‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت را از چشم‌انداز تولید نفت آمریکا مطلع کرده‌اند. این برآورد چشم‌انداز بهتری در اختیار اوپک جهت مدیریت بازار قبل از افزایش تولید نفت شیل در سال 2022 قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 43 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 73 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 60 سنت معادل 0.8 درصد افزایش به 71 دلار و 64 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته شاهد رشد حدوداً 1.1درصدی بود.

فیل فلین تحلیلگر بازار نفت در مؤسسه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «قیمت نفت از این جهت در حال افزایش است که اوپک احتمال می‌دهد افزایش تولید آمریکا برای تغییر برنامه‌های آنها جهت حمایت از قیمت‌ها کافی نباشد.»

روز چهارشنبه قیمت نفت برنت به بالاترین رقم از آوریل 2019 رسید و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز بیشترین رقم از اکتبر 2018 را به ثبت رساند اما ادامه نگرانی‌ها در مورد بحران کرونا و تقویت دلار سبب شد تا رشد قیمت‌ها کاهش یابد.

به‌گفته منابع آگاه، مقام‌های کمیسیون اقتصادی اوپک و کارشناسان خارج از سازمان در نشستی چشم‌انداز تولید نفت آمریکا طی سال‌های 20221 و 2022 را بررسی کرده‌اند. هرچند همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که تولید نفت آمریکا امسال افزایش محدودی خواهد داشت، اما به‌گفته یک منبع صنعتی رشد تولید در سال 2022 بین 500 هزار تا 1.3 میلیون بشکه ارزیابی شده است.