وارد مدار شدن دو نیروگاه غرب کارون و پالایشگاه آبادان
وارد مدار شدن دو نیروگاه غرب کارون و پالایشگاه آبادان
خوزستان سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور از وارد مدار شدن نیروگاه غرب کارون شرکت نفت و نیروگاه پالایشگاه آبادان به منظور تولید برق و عبور بدون خاموشی از تابستان امسال خبر داد.

به گزارش نبض‌انرژی،کیومرث زمانی اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های تولید برای عبور از شرایط دشوار امسال در تامین برق استفاده خواهیم کرد تا تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

وی افزود: با تلاش‌های انجام‌شده، نیروگاه غرب کارون شرکت نفت با ظرفیت ۲۶۰ مگاوات وارد مدار شده است و در حال تولید برق و توزیع توان به شهر اهواز است.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور تصریح کرد: این نیروگاه اکنون در مدار تولید استان خوزستان است و روزانه به صورت متوسط حدود ۲۳۰ تا ۲۴۰ مگاوات برق به شبکه خوزستان تزریق می‌کند.

زمانی عنوان کرد: نیروگاه پالایشگاه آبادان نیز یکی دیگر از نیروگاه‌های استان خوزستان است که صنعت برق توانسته همکاری این نیروگاه را برای تولید برق و عبور از شرایط دشوار تابستان امسال جلب کند.

وی افزود: از نیروگاه پالایشگاه آبادان درخواست شده است که روزانه حدود ۵۰ مگاوات برق وارد مدار کنند. به دلیل ضعیف بودن ظرفیت انتقال، این نیروگاه ۲۰ مگاوات به مدار تزریق کرده است اما حدود ۴۰ مگاوات از مصرف خود که از شبکه استان خوزستان بود را کاهش داده است.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: وارد مدار شدن نیروگاه‌های بخش‌های دیگر به منظور ایجاد شرایط پایدار و استفاده از همه ظرفیت‌ها، برای عبور بدون خاموشی از تابستان دشوار امسال است.