تاکید بر پایش و مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت گاز لرستان
تاکید بر پایش و مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت گاز لرستان
مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت : پایش و مدیریت دارایی های فیزیکی از اولویت های شرکت گاز استان لرستان میباشد.

لرستان ، مهندس کرم گودرزی در این رابطه  گفت : افزایش بهره‌وری و پایش دقیق تجهیزات و تاسیسات یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت در راستای مدیریت صحیح تجهیزات و تاسیسات میباشد که این مهم منجر به مدیریت دارایی های فیزیکی با هدف مدیریت بهینه و پایدار دارایی‌ها، سیستم، عملکرد، ریسک‌ها و هزینه‌های مربوط به آن در طول چرخه عمردر شرکت گاز استان لرستان شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود : ارتقاء سطح عملکرد دارایی های فیزیکی علاوه بر ایجاد محیطی ایمن و شرایط زیست محیطی مناسب در توزیع پایدار گاز باعث ارتقای ارائه خدمات به مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی و کاهش قیمت تمام شده ارائه خدمات می باشد . شرکت گاز استان لرستان با استفاده از الگوهای کلان ارائه شده از سوی وزارت نفت ، شرکت ملی گاز ایران و همچنین  توصیه های استاندارد ISO ۵۵۰۰۱  به دنبال دستیابی به این مهم در سطح استانداردهای سیستم های مدیریت کیفیت می‌باشد.
گودرزی با اشاره به توانمندی کارکنان شاغل در واحد برنامه ریزی و کنترل تعمیرات  شرکت گاز استان لرستان گفت: در راستای هرم مدیریت دارایی های فیزیکی شرکت گاز استان لرستان در اردیبهشت ۹۹ اقدام به تدوین دستورالعمل کدینگ تجهیزات و ساختار اداری بر اساس ISO ۱۴۲۲۴ نموده و نرم افزار سامانه یکپارچه مدیریت فرآیندها IGDMS مورد تایید شرکت ملی گاز ایران را مورد استفاده قرار داده است . لازم به ذکر است  جهت مدیریت عملکرد ،  مدیریت قطعات یدکی ، مدیریت برون‌سپاری پیمانها، مدیریت خوردگی (RBI)  ، آنالیز هزینه چرخه عمر تجهیزات (LCC)و مدیریت ریسک می توان از سامانه یکپارچه مدیریت فرایندها (IGDMS)استفاده نمود و هم اکنون ماژول هایTMMS  ، مدیریت پیمان های خدماتی ،انبارک ، نصب و انشعابات و کالیبراسیون  بر بستر این سامانه راه اندازی شده است . همچنین واحد برنامه ریزی و کنترل تعمیرات  با برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیرعامل و واحدهای مختلف شرکت نسبت به بازنگری ، اصلاح ، بهبود و ممیزی دوره‌ای این فرآیند اقدام می نماید.