دارایی‌های نفتی بریتیش پترولیوم در عراق مستقل می‌شود
دارایی‌های نفتی بریتیش پترولیوم در عراق مستقل می‌شود
شرکت بریتیش پترولیوم (BP) با هدف تمرکز به سرمایه گذاریهای کم کربن، سرگرم برنامه ریزی برای جدا کردن فعالیتهایش در عراق در قالب یک شرکت مستقل است

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: شرکت جدید صاحب منافع شرکت BP در میدان نفتی رومیله خواهد بود و بدهی خود را جدا از شرکت BP خواهد داشت و سود نقدی به سهامداران پرداخت می کند.

به گزارش نبض‌انرژی،میدان نفتی رومیله که شرکت BP به عنوان اپراتور فعالیت دارد، ۱.۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند که معادل یک سوم تولید نفت عراق است. تولید نفت در رومیله ۴۰ درصد از سال ۲۰۱۰ افزایش پیدا کرده است. طبق گزارش شرکت BP، رومیله سومین میدان نفتی بزرگ جهان است و برآورد می شود حدود ۱۷ میلیارد بشکه نفت قابل استخراج دارد.

حضور شرکت BP در عراق در دهه ۱۹۲۰ در کرکوک آغاز شد و در آن زمان این شرکت به عراق برای اکتشاف، تولید و صادرات نفت از بابا گورگور که بزرگترین میدان نفتی آن زمان جهان بود، کمک کرد.

بر اساس گزارش رویترز، جدا کردن داراییهای نفت و گاز راهی برای شرکت BP برای تغییر جهت به سمت انرژی تجدیدپذیر است. شرکت BP و انی ایتالیا در ماه مه برای ادغام فعالیتهای نفت و گازشان در آنگولا و تشکیل یکی از بزرگترین شرکتهای انرژی آفریقا وارد مذاکره شدند.