خط انتقال برق از ترکمنستان به ایران دوباره در مدار قرار گرفت
خط انتقال برق از ترکمنستان به ایران دوباره در مدار قرار گرفت
رجبی مشهدی گفت: خط انتقال برق ترکمنستان به گنبد که به دنبال عملیات خرابکارانه قطع شده بود، در کمتر از ۵۱ ساعت در مدار قرار گرفت.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: خط انتقال ترکمنستان به گنبد که با عملیات خرابکارانه (سرقت بخشی از تجهیزات دکل) قطع شده بود، با تلاش شبانه روزی و در کمتر از ۵۱ ساعت در مدار قرار گرفت.

به گزارش نبض‌انرژی،رجبی مشهدی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور، به منظور وارد کردن دوباره این خط انتقال به مدار، از دکل اضطراری خط انتقال برای نخستین بار در کشور استفاده شد.
او در توضیح دلیل این قطعی گفت: گروه عملیاتی و‌ تعمیراتی پس از بازدید، قطع برق خط انتقال۲۳۰ کیلوولت گنبد – ترکمنستان در روز ۱۳ خردادماه امسال را به دلیل سقوط دکل شماره ۸۳ در فاصله ۲۸ کیلومتری از ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت گنبد در اثر سرقت نبشی‌های دکل در ارتفاع بالاتر از ۷ متری و ضعیف شدن بدنه دکل گزارش کردند.

سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه شبکه به منظور تعمیر خط، ساخت دکل اضطراری برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفت و پس از اتمام ساخت و هماهنگی با دیسپاچینگ ملی، خط انتقال دوباره در مدار قرار گرفت.

او تصریح کرد: این دکل اضطراری در کمتر از ۵۱ ساعت ساخته و نصب شد که رکوردی در این زمینه محسوب می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به خطرات ناشی از نزدیک شدن به خطوط انتقال برق تصریح کرد: خطوط انتقال فشار قوی می‌تواند باعث کشته شدن افرادی شود که به آن نزدیک می‌شوند.

رجبی مشهدی در پایان گفت: براساس قانون، با سارقان تجهیزات شبکه برق، با معرفی به قوه قضائیه، قاطعانه برخورد می‌شود