ایران؛ بزرگترین صادرکننده بنزین منطقه
ایران؛ بزرگترین صادرکننده بنزین منطقه
رئیس جمهور گفت: ما امروز بزرگترین صادرکننده بنزین در منطقه هستیم و در کنار آن ریل نیز صادر می‌کنیم.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیات دولت افزود: اگر امروز بزرگترین صادرکننده بنزین در منطقه هستیم و در کنار آن صادرکننده ریل هستیم مبتنی بر ایستادگی و مقاومت ملت است.
رئیس جمهور گفت: ما یک عمر برای راه آهن ریل از خارج وارد می‌کردیم و امروز در داخل تولید می‌کنیم این کار مردم و مقاومت مردم است، دولت هم خادم و نوکر مردم است.

به گزارش نبض‌انرژی،آقای روحانی افزود: اگر تدبیر دولت نبود با مشکلات عدیده‌ای در همین دوران کرونا مواجه می‌شدیم یک روز پیش نیامد که در کالای اساسی دچار مشکل شویم یعنی بگوییم، دارو، روغن و نان نیست و بسیاری از کالا‌های اساسی با همین شرایط سخت در دسترس مردم قرار داشت.
رئیس جمهور ادامه داد: در همین زمان کرونا و در همین شرایط سخت حتی یک روز صادرات ما به کشور‌های همسایه قطع نشد چطور توانستیم با این مشکلات کشور را اداره کنیم؟ با پشتوانه مردم. چطور شد که در همین سال ۱۴۰۰ و در همین شرایط سخت پولی که برای توسعه عمرانی و آبادانی کشور هزینه کردیم بیش از ۵ برابر دو ماه سال گذشته است.
آقای روحانی تاکید کرد‌: در دو ماهه اول سال گذشته یعنی فروردین و اردیبهشت ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و امروز در همین زمان بیش از ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده ایم که نشان دهنده حرکت ماست و نشان می‌دهد این ملت زنده است و ایستادگی می‌کند.
رئیس جمهور گفت: وقتی یک ملت ایستاد، وقتی دیدند نمی‌شکند، تنوع صادرات دارد، دلار و ریالش را تامین می‌کند و وقتی دیدند ایستادگی می‌کند عقب نشینی کردند.
آقای روحانی با اشاره به گرانی اجناس افزود: جنس هست، تامین کالا یک مساله است، رساندن کالا به بازار یک مساله است و قیمت مساله‌ای دیگر، ما آن دو بخش را نگذاشتیم در دستور کار، اما دلمان می‌خواست کنترل بیشتری شود و بتوانیم اجناس را با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار دهیم.
وی تصریح کرد: در همین صنایع ما، کشاورزی ما، صنعت و بسیاری مسایل دیگر حرکت‌ها را ببینید بیش از ۷۰ درصد لوازم خانگی و کالا‌ها در ایران تولید می‌شود و آن‌ها دیدند که ملت ایران تسلیم نمی‌شوند.