رکوردهای افتخارآفرینی وزارت نفت در دوران تحریم
رکوردهای افتخارآفرینی وزارت نفت در دوران تحریم
لامرد - وزیر نفت گفت: در دوران تحریم به رکوردهای افتخار آفرینی رسیدیم و به راحتی می توانیم به تولید ۶.۵ میلیون بشکه نفت در روز برسیم.

بیژن نامدار زنگنه بعد از ظهر دوشنبه در ارتباط برخط در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه عظیم ایستگاه تقویت فشار گاز هما، وراوی و تابناک در شهرستان‌های لامرد و مهر، با بیان اینکه باید جریان توسعه و سرمایه گذاری در کشور زنده و افزایش یابد، گفت: امروز در حوزه سرمایه گذاری کم‌تر از نیاز کشور کار شده هرچند در بخش نفت کارهای بسیار بزرگی در حوزه سرمایه گذاری شد اما همچنان کشور نیاز دارد و باید حجم سرمایه گذاری افزایش یابد و نباید فراموش کنیم که در تحریم‌ها به رکوردهای افتخار آفرین رسیدیم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با بیان اینکه در دوران تحریم‌ها رکورد جدید ثبت کرده‌ایم، ادامه داد: این کار نظام و ملت بوده و باید این افتخارات را بزرگ بدانیم نه اینکه بگوئیم هیچ کاری نشده است، مردم با این سخنان خوشحال نمی‌شوند.

زنگنه با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در میدان آزادگان و غرب کارون انجام شد تصریح کرد: به راحتی می‌توانیم به تولید ٦.٥ میلیون بشکه نفت در روز برسیم و این شدنی است و به دنبال آن اشتغال فراوان نیز ایجاد خواهد شد.

وزیر نفت اضافه کرد: به طور یقین، نفت قدرت اقتصادی و امنیتی ایران را بالا می‌برد هرچند که در تولید نفت مهم‌ترین اصل، مدیریت و فناوری است و تجهیزات نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه ٩٠ درصد تجهیزات در ایران ساخته می‌شود و مانند ٢٠ سال قبل نیست در عین حال ما باید به سمت فناوری برویم.

زنگنه ادامه داد: من هیچ کار دولتی دیگر نخواهم بود اما از آنجایی که دلسوز کشور هستم اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار دولت بعدی اگر تمایل داشته باشد قرار خواهم گذاشت.