صادرات ۷۸۰ هزار تن بنزین با ۲۳ نفتکش در ۲ ماه
صادرات ۷۸۰ هزار تن بنزین با ۲۳ نفتکش در ۲ ماه
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دو ماه سال جاری به وسیله ۲۳ فروند شناور در مجموع ۷۸۰ هزار تن بنزین از اسکله‌های بندر شهید رجایی صادر شده است.

منصور خرمشکوه بیان کرد: در دو ماهه سال جاری بیش از ۷۸۰ هزار تن بنزین از طریق اسکله بندر شهید رجایی صادر شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: این میزان بنزین از طریق ۲۳ فروند نفتکش وبا اختصاص سه پست اسکله به انجام رسیده است.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: افزایش میزان صادرات فرآورده‌های نفتی و حجم بالای ترافیک در اسکله‌های ۱ و ۲ نفتی الحاق اسکله‌ای جدید را مورد توجه قرار داد، براین اساس اختصاص یک اسکله جدید که قابلیت کمترین اتصال برای انتقال فرآورد‌های نفتی به پالایشگاه‌ها را دارا باشد، به تصویب رسید.
خرمشکوه افزود: با برگزاری جلسات متعدد، در نهایت امر تغییر کاربری اسکله ۴ که در نزدیکی اسکله‌های نفتی وجود داشت و پیشتر در امر کانتینری فعال بود مصوب شد.
خرمشکوه اضافه کرد: با همکاری بخش خصوصی عملیات تغییر کاربری اسکله یاد شده شروع و بهره برداری از این اسکله باکاربرد جدید از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز شد.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاپایان اردیبهشت فقط از اسکله شمار (۴) حدود ۲۰۰ هزار تن بنزین با ۶ فروند شناور و ۵۸۰ هزار تن دیگر از طریق اسکه ۱ و ۲ با استفاده از ۱۷ فروند شناور صادر شده است.
خرمشکوه افزایش ظرفیت عملیاتی بندر در حوزه نفتی و همچنین تسریع در امر تخلیه و بارگیری شناور‌ها را از مزایای الحاق اسکله جدید شماره ۴ عنوان کرد.