عباسی: مردم با توجه به کمبود برق، مصرف‌شان را بهینه کنند
عباسی: مردم با توجه به کمبود برق، مصرف‌شان را بهینه کنند
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهینه کردن مصرف برق از سوی مردم با توجه به کمبودها تاکید کرد.

فریدون عباسی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نیرو در مورد علل خاموشی‌های اخیر اظهار کرد: یکی از دلایل بروز این وضعیت مشغول شدن ذهن مدیران ما به مسائل متفرقه است. البته هر هفته یک پروژه خوب است ولی آینده‌نگری هم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی ادامه داد: گرم شدن زودهنگام هوا، راه ‌اندازی زودهنگام چاه‌های کشاورزی، از مدار خارج شدن چند نیروگاه بخار به خاطر فرسودگی، کمبود آب و پدیده جدید ماینرها و این‌که دستگاه‌های دیگر به موقع به کمک وزارت نیرو نیامدند که از کارهای غیرقانونی جلوگیری کنند، از جمله عوامل این خاموشی‌ها بوده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین راندمان برخی نیروگاه‌ها، اتلاف شبکه، مصرف بالای وسائل سرمایشی، استاندارد نبودن منازل، افزایش روشنی‌ها، بهای پایین برق نسبت به هزینه تمام شده و همچنین عدم اهتمام به تولید نیز از جمله دیگر دلایل خاموشی‌ها بوده است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولین راه‌حل این است که با توجه به کمبودها مردم مصرف شان را بهینه کنند و مصارف را تا حد امکان کاهش دهیم. نکته دیگر استاندارد سازی تولید و مصرف و دیگر تنوع تولید برق به خصوص ساخت نیروگاه هسته‌ای است، بهتر است ما برای واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر اعتبارات لازم را اختصاص دهیم و نیروگاه‌های فرسوده را نیز جایگزین کنیم.

عباسی بر ضرورت تقویت وزارت نیرو و کارکنان آن نیز تاکید کرد و گفت: باید مجوز و تسهیلات مناسب به بخش خصوصی نیز داده شود.