ایران به جمع کشورهای تولیدکننده سیمان حفاری چاه نفت پیوست
ایران به جمع کشورهای تولیدکننده سیمان حفاری چاه نفت پیوست
با تلاش مهندسان ایرانی در بنیاد مستضعفان، سیمان حفاری چاه‌های نفتی که کاربرد زیادی در استخراج نفت از چاه‌های عمیق و پرفشار دارد، تولید شد و ایران به عنوان تنها کشور در خاورمیانه، به جمع تولیدکنندگان این محصول در جهان پیوست.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، هاشم نظام‌آبادی، مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان با اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: سیمان حفاری چاه‌های نفتی یکی از ملزومات مورد استفاده در صنعت نفت است که بنیاد مستضعفان موفق شد مجددا چرخه تولید آن را که به دلایلی طی چند سال گذشته در کشور متوقف شده بود، از سر گیرد.

وی ادامه داد: این سیمان که هم اکنون در یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در حال تولید است، به واسطه نوع روش تولید آن، دارای کیفیت منحصر به فردی است که نیاز صنعت حفاری ایران را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه با تولید این محصول، واردات سیمان چاه‌های نفتی قطع می‌شود گفت: در حال حاضر سیمان حفاری تولید شده در این شرکت در رده‌های مختلف (A, B, D, E, G) تولید می‌شود و میزان تولیدات این سیمان خاص، علاوه بر تامین تقاضای بازار داخل، قابلیت صادرات به سایر کشورهای فعال در صنعت نفت را دارد.

نظام‌آبادی با بیان اینکه تولید این محصول با هدف حمایت از صنعت نفت کشور به عنوان یک صنعت ملی در دستور کار قرار گرفته بود افزود: سیمان کلاس E از مجموعه سیمان حفاری تولید شده توسط بنیاد مستضعفان، نوع خاصی از سیمان چاه‌های نفتی است که در بخش حفاری چاه‌های عمیق و دارای فشار بالاست و امروز تنها ایران قادر به تولید این محصول خاص در میان کشورهای خاورمیانه است.

به گفته مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس، از سرگیری تولید این نوع از سیمان خاص که کاربرد بسیاری در صنایع نفتی دارد، به همت متخصصان داخلی و مهندسان ایرانی انجام شده است و با تولید مجدد این محصول، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، امکان ارزآوری حاصل از صادرات این محصول را نیز فراهم کرده است.