نیروگاه رامین اهواز عامل قطعی برق خوزستان نیست
نیروگاه رامین اهواز عامل قطعی برق خوزستان نیست
خوزستان مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه نیروگاه رامین اهواز عامل قطعی برق در استان خوزستان نیست، گفت: مجموعه مدیریتی نیروگاه رامین اهواز هیچ قصوری در اجرای مسئولیت‌ها و روند تعمیرات اساسی این واحد تولیدی و همچنین رفع مشکلات سایر واحدها نداشته است.

به گزارش نبض‌انرژی،خلیل محمدی با اشاره به مسائل مطرح‌شده در خصوص نقش نیروگاه رامین اهواز در خاموشی‌های اخیر خوزستان اظهار کرد: با توجه به گرمای زودهنگام سال جاری، کاهش نزولات جوی و کاهش سطح ذخیره سدها به منظور پشتیبانی از شبکه برق کشور به ویژه در پیک مصرف برق و همچنین رواج گسترده استخراج رمزارزها و مصرف بی‌رویه، شاهد چالش هایی در زمینه برق هستیم.

وی افزود: نیروگاه رامین اهواز با شش واحد تولیدی، تامین‌کننده عمده برق استان خوزستان است و اکنون پنج واحد تولید برق این نیروگاه در مدار قرار دارد و واحد شماره ۶ نیز بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده و طبق دستورالعمل‌های تخصصی و به منظور ارتقای سطح تولید برق به ویژه در تابستان پیش رو، از دی‌ماه سال گذشته از مدار خارج شده است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: این واحد نیروگاهی با تلاش متخصصان نیروگاه در مراحل نهایی تعمیرات اساسی است البته این اقدامات با وجود چالش‌های متعدد اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و کاهش نقدینگی در حال انجام است.

محمدی با بیان اینکه نیروگاه رامین اهواز عامل قطعی برق در استان خوزستان نیست، تصریح کرد: مجموعه مدیریتی نیروگاه رامین اهواز هیچ قصوری در اجرای مسئولیت‌ها و روند تعمیرات اساسی این واحد تولیدی و همچنین رفع مشکلات سایر واحدها نداشته است.

وی افزود: نیروگاه رامین اهواز با وجود شرایط سخت بحران کرونا، متعهدانه و مسئولانه و در شرایط سخت کاری مرتبط با تولید انرژی، در اجرای دقیق و تخصصی پروژه ارتقای سطح تولید واحد شماره ۶ نیروگاه تلاش می‌کند و همچنان طبق رسالت خود در جهت تولید پایدار انرژی و خدمت‌رسانی مستمر به مردم عمل خواهد کرد.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: در ماه‌های گذشته سایر واحدها و بخش‌های مختلف نیروگاه با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان، مورد تعمیرات میان دوره‌ای و تخصصی قرار گرفته‌اند و رفع محدودیت‌های ۳۰ تا ۵۰ مگاواتی واحدهای ۲ ، ۳ ،۴ و ۵ نیروگاه پس از سال‌ها محدودیت، از مهمترین اقدامات اخیر بوده است.

محمدی افزود: به مردم استان خوزستان اطمینان می‌دهیم که تلاشگران نیروگاه رامین اهواز همه توان خود را مانند گذشته برای تولید پایدار برق به کار می‌گیرند تا تابستانی توام با آسایش برای مردم خوزستان رقم بخورد.