۱۰ درصد برق تهران توسط نیروگاه ری تامین می‌شود/ آمریکا مانع نوسازی نیروگاه‌ها شد
۱۰ درصد برق تهران توسط نیروگاه ری تامین می‌شود/ آمریکا مانع نوسازی نیروگاه‌ها شد
مدیر عامل نیروگاه ری گفت: نیروگاه ری می‌تواند ۱۰ درصد از برق تهران در شبانه روز را تامین کند.

 بادرستانی مدیر عامل نیروگاه ری در نشست خبری که امروز در این نیروگاه برگزار شد، گفت: نیروگاه ری دانشگاه نیروگاهی در کل کشور از نظر واحد است به طوری که ۲۱ واحد بزرگ شامل این نیروگاه است.

او ادامه داد: نیروگاه ری می‌تواند ۱۰ درصد از برق تهران را در شبانه روز که چیزی بالغ بر ۲ ساعت است، تامین کند، همچنین قدرت عملی نیروگاه در زمستان ۶۳۰ مگاوات و در تابستان ۵۵۰ مگاوات است.

مدیر عامل نیروگاه ری افزود: سوخت واحد‌ها گاز طبیعی و گازوئیل است که گازوئیل در ۷ مخزن، مجموعاً به ظرفیت ۱۰۰ میلیون لیتر ذخیره‌سازی می‌شود.

به گزارش نبض‌انرژی،بادرستانی تصریح کرد: اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داد کلید خوردن پروژه پست GIS بود که متناسب با واحد‌های جدید لازم است، ساخته شود.

او ادامه داد: بنابراین اگر نیروگاه گازی ۸۰۰ مگاواتی ری بخواهد نوسازی شود و به سیکل ترکیبی (بهترین نوع نیروگاه با راندمان ۵۰ درصد) تغییر یابد، حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت؛ اما اگر نیروگاه جدید گازی نصب شود، حدود ۳۰ درصد راندمان خواهد داشت؛ در حالی که راندمان سیکل ترکیبی بالای ۵۰ درصد است.

بادرستانی بیان کرد: نوسازی نیروگاه قرار بود با یک شرکت خارجی انجام شود، ولی متاسفانه دولت قبلی آمریکا مانع انجام همکاری این شرکت با کشور ما شد، ولی قرار است نوسازی نیروگاه، شهریور امسال انجام شود، اگر این نیروگاه جمع آوری شود ما افت شدیدی از نظر تامین برق در جنوب تهران خواهیم شد.

مدیر عامل نیروگاه ری گفت: در حال حاضر راندمان نیروگاه ری حدود ۲۲ درصد است که با نوسازی این عدد به بالای ۵۵ درصد خواهد رسید و قرار است تولید هم به هزار و ۷۰ مگاوات برسد.

افزایش ۳۵۰۰ مگاواتی توان نیروگاه‌های حرارتی تا پایان هفته

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه کاهش ۳۵ درصدی میزان بارش‌ها تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را به شدت محدود کرده است، گفت: در تلاش هستیم تا پایان این هفته ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات از تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی باقی‌مانده را به پایان برسانیم.

بادرستانی از بومی سازی تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور خبر داد و گفت: بومی سازی پره‌های نیروگاهی توسط مهندسان داخل با توجه به تحریم‌های ظالمانه در حال انجام است که این خود کار بزرگی در زمینه نیروگاهی است.

او ادامه داد: خوشبختانه ۹۰ درصد از تجهیزات مورد استفاده در نیروگاه ری توسط ساخت داخل انجام می‌گیرد و همچنین در زمینه بازسازی و تعمیرات هم خود کفا شده‌ایم، ولی نیاز اصلی ما برای ساخت نیروگاه مرتفع شده است و می‌توانیم خودمان با توانمندسازی و سیاست گذاری احداث کنیم.

در ادامه محسن طرزطلب مدیر عامل برق حرارتی با تاکید بر اینکه در پیک تابستان امسال حدود ۱۰ هزار مگاوات کسری تولید برق وجود خواهد داشت، افزود: سال گذشته به دلیل مشکلات مرتبط به تامین گاز نیروگاه‌ها، نتوانستیم تعمیرات واحد‌های تولید برق حرارتی را در موعد مقرر آغاز کنیم  و به ناچار واحد‌های بخاری استفاده کننده سوخت مایع را در مدار تولید نگه داشتیم.

او  با تاکید بر اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد مترمکعب سوخت، معادل گازوئیل و مازوت در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود، ادامه داد: تاخیر در شروع تعمیرات و تعویض آن‌ها موجب شده که به ناچار ۱۰ هزار مگاوات از برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها را به تعویق انداخته و به شهریورماه امسال موکول کنیم.