نگرانی از مذاکرات دشوار ایران نفت را گران کرد
نگرانی از مذاکرات دشوار ایران نفت را گران کرد
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر شکل گیری تندباد در خلیج مکزیکو و نگرانیها نسبت به دشوار شدن مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا افزایش یافت.

بهای معاملات نفت برنت با ۳۲ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۶۶ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه صعود کرد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۵ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۶۳ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،پس از این که رییس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد آمریکا آماده رفع تحریمهای اصلی علیه نفت، سیستم بانکی و کشتیرانی ایران است، قیمت نفت ریزش کرده بود.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: تولید نفت ایران در ماههای اخیر با انتظار برای رفع تحریمها افزایش پیدا کرده است.

با این حال رییس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه اعلام کرد توافق سه ماهه نظارت آژانس بین المللی هسته ای و ایران به پایان رسیده و دسترسی آژانس به تصاویر بعضی سایتهای ایرانی خاتمه پیدا خواهد کرد.

دیپلماتهای اروپایی هفته گذشته گفته بودند عدم توافق در خصوص تمدید توافق نظارت، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این مذاکرات قرار است هفته جاری در وین ازسرگرفته شود.

در این بین مرکز طوفان ملی آمریکا روز جمعه اعلام کرد سیستم جوی کم فشار که در غرب خلیج مکزیکو دیده می شود و سرعت بادهایش در نزدیک و شرق مرکز به ۴۸ تا ۵۶ کیلومتر در ساعت می رسد، به احتمال ۶۰ درصد در ۴۸ ساعت آینده به گردباد تبدیل می شود.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانیها نسبت به افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در آسیا رشد قیمتها را محدود کرد.