یک پالایشگاه هندی اعلام کرد؛ کاهش قیمت نفت به زیر 70 دلار با لغو تحریم‌های ایران
یک پالایشگاه هندی اعلام کرد؛ کاهش قیمت نفت به زیر 70 دلار با لغو تحریم‌های ایران
پالایشگاه دولتی هیندوستان پترولیوم هند انتظار دارد در صورت لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یابد و به زیر 70 دلار در هر بشکه برسد.

 پالایشگاه دولتی هیندوستان پترولیوم هند انتظار دارد، در صورت لغو تحریم های آمریکا علیه ایران، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یابد و به زیر 70 دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش نبض‌انرژی،هند، سومین مصرف کننده و واردکننده بزرگ نفت جهان، واردات نفت از ایران را در سال 2019 با منقضی شدن معافیت‌های موقتی آمریکا، متوقف کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه کشور را از سر گرفت.

به نوشته رویترز، ام کی سورانا، رئیس پالایشگاه دولتی هیندوستان پترولیوم گفت: «در چند روز گذشته نوساناتی در قیمت نفت بین 65 تا 70 دلار وجود داشته است که به مذاکرات در مورد ایران و هرگونه حرکت مثبت که باید قیمت‌های نفت خام را کاهش دهد، بستگی دارد.»

وی با توضیح اینکه عدم وجود هرگونه پیشرفت در مذاکرات ایران قبلا تاثیرش را بر قیمت‌ها گذاشته، افزود: «ما ما فکر نمی‌کنیم قیمت نفت بیش از 70 دلار در هر بشکه بالا رود، ممکن است، جهش‌های لحظه‌ای وجود داشته باشد.»

قیمت نفت در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، پس از سه روز کاهش قیمت، افزایش یافت، اما به علت انتظار سرمایه‌گذاران برای بازگشت نفت ایران به بازار، هفته کاهشی را ثبت کرد.

مقامات از پیشرفت در مذاکرات خبر داده بودند.

از طرفی پالایشگاه‌های هندی نیز در نظر دارند، تا برخی از خریدهای لحظه‌ای خود را با نفت ایران در نیمه دوم سال جایگزین کنند.