انتقال سوخت به کشورهای پاکستان و افغانستان یک طرح راهبردی است
انتقال سوخت به کشورهای پاکستان و افغانستان یک طرح راهبردی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح پالایش و انتقال سوخت به پاکستان و افغانستان با توجه به بازار خوبی که برای فرآورده‌های سوختی در این کشورها وجود یک طرح مهم و راهبری است.

ماندانا زنگنه شامگاه شنبه در نشستی که با حضور نمایندگان و سرمایه‌گذاران شرکت خصوصی مرجان شمال-جنوب و دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان برگزار شد ضمن اعلام آمادگی از طرح ساخت پالایشگاه در بندرچابهار و انتقال سوخت به کشورهای همسایه اظهارداشت: باید تلاش کنیم با توجه به هم مرزبودن با ۲ کشور پاکستان و افغانستان و همچنین وجود ذخایر عظیم نفتی در کشور از این فرصت برای صادرات سوخت که علاوه‌بر رونق صادرات کشور اشتغالزایی در استان نیز از اثرات مثبت آن خواهد بود بهره لازم را ببریم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به اینکه لازم است محل اجرای طرح در چابهار جانمایی و مجوزهای لازم از طریق وزارت نفت اخذ شود ادامه داد: تا زمان  گرفتن مجوزهای مربوطه و استقرار تاسیسات و امکانات موردنیاز امکان شروع صادرات فرآورده‌های نفتی از طریق ناوگانی نیز برای شرکت سرمایه‌گذار وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به نوع فعالیت این شرکت در حوزه صادرات مشتقات نفتی و همچنین زمان‌بر بودن فرآیندهای قانونی برای اخذ مجوزهای لازم در شرایط تحریمی کشور پیشنهاد می‌شود در فاز نخست یک سهم از بازار اقتصادی کشورهای همسایه را این شرکت در اختیار گیرد.

لازم به ذکر است شرکت مرجان شمال جنوب اقدام به ساخت مخازن نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار به منظور ترانزیت سوخت به کشورهای افغانستان و پاکستان کرده است که با شروع رسمی فعالیت نفت خام را پس از پالایش و تبدیل به فرآورده‌های بنزین و گازوئیل از طریق پایانه‌های مرزی به خارج از کشور صادر خواهد کرد.