داخلی‌سازی سالانه ۱۹ میلیون دلار از محصولات صنعت گاز
داخلی‌سازی سالانه ۱۹ میلیون دلار از محصولات صنعت گاز
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که محصولات صنعت گاز سالانه ۱۹ میلیون دلار داخلی‌سازی می‌شوند.

 مسعود زردویان امروز (شنبه، یکم خردادماه) در رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری در صنعت گاز گفت: شرکت ملی گاز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی کشور به لحاظ کمّی و کیفی جایگاه ویژه‌ای دارد، به همین دلیل ما اقدام‌هایی برای پایداری و اطمینان از تأمین به‌موقع و مناسب گاز طبیعی تدوین کردیم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی از چهار محور عمده تأمین ایمن، پایدار، بهره‌ور و پاک گاز همسو با این هدف نام برد و افزود: این موارد نقاط اصلی برای تدوین سیاست‌های اجرایی هستند که تحقق آنها در حال پایش است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در برنامه‌های آینده نیز به‌دنبال ارتقای وضع کیفی محصولات و تأمین نیازمندی‌های قانونی هستیم؛ موضوع بسیار تسهیل‌گر بحث قانون‌گذاری و حمایت از ظرفیت‌های قانونی موجود است که امیدوریم پارک علم و فناوری در این حوزه به ما کمک کند.

زردویان تأکید کرد: ما باید از ساخت یک کالا به‌عنوان محصول نهایی فراتر برویم و ارائه خدمات فنی پس از آن را هم داشته باشیم که می‌تواند در قالب شرکت‌های ثالث در این حوزه فعال شود، در این صورت شاخص‌های مناسبی برای تنظیم و وضع تولید خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه محصولات صنعت گاز حدود ۱۹ میلیون دلار در سال داخلی‌سازی می‌شوند، گفت: اکنون بیش از ۹۰ درصد جاذب‌ها به‌عنوان محصول نهایی، بیش از ۹۵ درصد کاتالیست و بیش از ۹۰ درصد حلال‌ها و مواد شیمیایی داخلی‌سازی شده‌اند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: اکنون به‌دنبال ارتقای کیفیت محصولات، سهولت دسترسی به آنها و رقابتی شدن قیمت‌ها هستیم.