گوش شنوای وزارت نفت برای توسعه فناوری
گوش شنوای وزارت نفت برای توسعه فناوری
محمدزاده گفت: گوش‌های وزارت نفت به پیشنهادات برای توسعه فناوری در صنعت نفت و گاز، گوش می‌دهد.

 سعید محمدزاده معاون وزیر نفت در امور پژوهش و مهندسی در رویداد به هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت ملی گاز ایران با اشاره به تلاش‌های وزارت نفت در دو سال گذشته برای تاسیس پارک فناوری فناوری صنعت نفت و همچنین صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، اظهار کرد: براساس تحقیقاتی که در حوزه انرژی در دنیا انجام شده، در حال حاضر موضوع گذار انرژی یکی از جدیدترین و مهمترین موضوعاتی است که در صدر سیاست‌گذاری‌های حوزه انرژی در دنیا مشاهده می‌شود.

او افزود: چه در بحث سیاسی و اقتصادی و چه در بحث علمی، مسئله گذار انرژی، ترند اصلی جهان است. مسئله انرژی بدون تردید، مسئله مرگ و زندگی هر جامعه‌ای است.

محمدزاده تاکید کرد: اگر در حوزه انرژی استقلال داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که به صورت کلی استقلال و اقتدار داریم. در غیر این صورت، قطعا گرفتار خواهیم شد.

به گزارش نبض‌انرژی،او افزود: مسئله ترکیب فناوری و سیاست اکنون به عنوان یک واژه در ادبیات جهانی شناخته شده است. در حوزه انرژی نکته مهمی که داریم این است که زمانی می‌توان حرف از اقتدار زد که بتوانیم به موضوعات دانشی تسلط داشته باشیم.

محمدزاده گفت: در حوزه علم به ویژه در بحث انرژی، جزو کشور‌های برتر جهان هستیم. با وجود این که رتبه ما در تولید علم بسیار بالاست، اما متاسفانه در کاربست علم، وضعیت خیلی بدی داریم.

او ادامه داد: مسئله پارک‌های نوآوری به موضوع جدید جهانی تبدیل شده است. اگر به تحولات نوآوری در سطح جهان نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این پارک‌ها نقش مهمی در توسعه فناوری و نوآوری دارند.

معاون وزیر نفت در پایان تاکید کرد: در زمینه گذار انرژی، بی تردید نمی‌توانیم صاحب سبک باشیم مگر اینکه به مسئله گذار نوآوری از مسیر حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

او اظهار کرد: به همین دلیل، گوش‌های وزارت نفت به هر پیشنهادی که بتواند به شتابدهی نوآوری در صنعت نفت و گاز کمک کند، گوش می‌دهد، زیرا اگر به این مسئله توجه نکنیم، با یک عقب افتادگی جبران ناپذیر مواجه خواهیم شد.