نفت مجال رشد هفتگی پیدا نکرد
نفت مجال رشد هفتگی پیدا نکرد
قیمت نفت پس از سه روز کاهش متوالی، روز جمعه تحت تاثیر طوفان در خلیج مکزیکو صعود کرد با این حال تحت تاثیر دورنمای بازگشت نفت ایران به بازار، نتوانست از کاهش هفتگی اجتناب کند.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۳۳ سنت معادل دو درصد افزایش، در ۶۶ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۶۴ سنت معادل ۲.۶۵ درصد افزایش، در ۶۳ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه بسته شد.

به گزارش نبض‌انرژی،مرکز ملی طوفان آمریکا روز جمعه اعلام کرد سیستم جوی که در غرب خلیج مکزیکو در حال شکل گرفتن است به احتمال ۴۰ درصد در ۴۸ ساعت آینده به گردباد تبدیل می شود.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو اظهار کرد: این طوفان باعث شد معامله گران با این احتمال که روند تولید دچار اختلال شود به خرید نفت بپردازند.

با این حال رشد قیمت نفت تحت تاثیر دورنمای افزایش تولید نفت ایران در تابستان امسال محدود شد. پس از این که رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد آمریکا آماده رفع تحریمهای اصلی علیه نفت، سیستم بانکی و کشتیرانی ایران است، هر دو شاخص تقریبا سه درصد کاهش هفتگی پیدا کردند.

در این بین، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی در هفته منتهی به ۲۱ مه دو حلقه افزایش یافته و به ۴۵۵ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ به این طرف به شمار می رود.

ایران و قدرتهای جهانی از آوریل برای احیای برجام سرگرم مذاکره هستند و مقام اروپایی هماهنگ کننده این مذاکرات روز چهارشنبه اظهار کرده بود مطمئن است که توافقی حاصل می شود.

سرمایه گذاران همچنان به بهبود تقاضا برای سوخت در تابستان امسال خوش بین مانده اند زیرا برنامه های واکسیناسیون در اروپا و آمریکا اجازه می دهد افراد بیشتری مسافرات کنند اما افزایش آمار ابتلا در بخشهایی از آسیا همچنان مایه نگرانی مانده است.

بانک جی پی مورگان اعلام کرد برای این که نفت به ۱۰۰ دلار صعود کند، تقاضا باید در سه ماهه سوم به ۱۰۲.۶ میلیون بشکه در روز و در سه ماهه چهارم به ۱۰۳.۶ میلیون بشکه در روز رشد کند البته به شرطی که واکنشی از سوی اوپک پلاس بواسطه عرضه بیشتر صورت نگیرد. انتظار می رود تولید نفت و میعانات ایران در دسامبر به ۳.۲ میلیون بشکه در روز در مقایسه با حدود ۲.۸ میلیون بشکه در روز در سه ماهه نخست افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، بارکلیز پیش بینی کرد در سال ۲۰۲۱ میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت به ۶۶ دلار و وست تگزاس اینترمدیت به ۶۲ دلار می رسد.