مدیریت مصرف یک لامپ ۱۰۰ واتی از خاموشی برق جلوگیری می‌کند
مدیریت مصرف یک لامپ ۱۰۰ واتی از خاموشی برق جلوگیری می‌کند
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: اگر هر خانواده‌ای مصرف یک لامپ ۱۰۰ واتی را مدیریت کند، هیچ گونه کمبود و خاموشی برق نخواهیم داشت.

«علی اسدی» روز چهارشنبه افزود: به دلیل کمبود بارش ها در سطح کشور، افزایش دما و مصرف انرژی به خاطر کرونا، مصرف برق نیز زیاد شده و تابستان بسیار سختی پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: درخواست ما این است که برای عبور از پیک تابستان و اینکه خاموشی نداشته باشیم، مردم در ساعت های پیک مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ساعت ۲۰ تا ۲۲ شب همکاری و مدیریت مصرف داشته باشند.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب اظهار داشت: در یک ماه گذشته توانسته ایم مدیریت بار را به خوبی پیش ببریم به طوری که مصرف انرژی و پیک ما در اردیبهشت ماه سالجاری نسبت به فروردین ماه ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش بار داشته است.

اسدی اضافه کرد: برای کاهش خاموشی ها، پروژه هایی را در حوزه صنعت برق از سال ۹۹ آغاز کردیم و خوشبختانه این پروژه ها را به نحوی اجرایی کردیم که در اوایل سال جاری در مدار بهره برداری قرار بگیرند.

وی گفت: امسال نیز با جدیت بیشتری از سالهای گذشته تلاش خواهیم کرد تا سیاست ها و برنامه های وزارتخانه را برای توسعه صنعت برق را اجرایی کنیم.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

تاکنون به ۲ هزار و ۵۴۴ روستا معادل بیش از ۹۹ درصد روستاهای کرمانشاه برق‌رسانی شده و ۱۰۰ درصد ساکنان روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اکنون برق دارند.

شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه  ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.