استقرار اولین شرکت دانش‌بنیان در پژوهشگاه صنعت نفت
استقرار اولین شرکت دانش‌بنیان در پژوهشگاه صنعت نفت
با انعقاد قراردادی میان پژوهشگاه صنعت نفت و یکی از شرکت‌های فناور، اولین شرکت دانش‌بنیان در این پژوهشگاه مستقر می‌شود.

قرارداد مشارکت پژوهشی میان پژوهشگاه صنعت نفت و یکی از شرکت‌های فناور در خصوص پروژه “سیستم نوین هوازدا با استفاده از نسل جدید ماژول‌های غشایی پوشش‌دهی شده” به امضا رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،فراهم‌آوری فرصت و امکان استفاده این شرکت از فضای کار اشتراکی مرکز نوآوری، فضای کارگاهی و آزمایشگاهی پژوهشگاه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نوپا و بومی سازی فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت از موضوعات این قرارداد پژوهشی است.

دکتر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، در حاشیه امضاء این قرارداد، گفت: پس از آنکه مرکز نوآوری پژوهشگاه فعالیت خود را آغاز کرد، فراخوانی با هدف جذب استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برای فعال‌کردن این مرکز منتشر شد و بر همین اساس این شرکت‌ها با توجه به ظرفیت پژوهشی این مجموعه به پردیس‌های سه‌گانه مراجعه کرده و بر حسب موضوعات مورد علاقه این شرکت‌ها و پتانسیل موجود، موضوع مورد پژوهش انتخاب و فعالیت این مجموعه‌ها نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد قراردادی در این زمینه، گفت: این شرکت در زمینه غشاء و گاز زدایی فعال است و نتیجه این پروژه کاربردهای بسیاری را در صنایع بالادست، پایین دست و محیط زیست دارد.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، رییس پژوهشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: بستری در پژوهشگاه آماده شده است که محققین این مجموعه در پژوهشگاه مستقر شوند و از امکانات پژوهشگاه استفاده کنند تا در نهایت بتوانیم دانش فنی تولید شده را تجاری و به بازار عرضه کنیم و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر در پژوهشگاه ادامه خواهد داشت.