آب و برق مناطق زلزله‌زده شهری خراسان شمالی وصل است
آب و برق مناطق زلزله‌زده شهری خراسان شمالی وصل است
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان خراسان شمالی گفت: مشکلی در شبکه‌های آب و برق حوزه شهری استان وجود ندارد.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از وزارت نیرو، «میثم جعفرزاده» با اشاره به وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در استان خراسان شمالی افزود: طبق آخرین گزارش دریافتی پس از بازدید تیم‌های عملیاتی آب و برق در مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی، وضعیت شبکه‌های تامین آب و برق در حوزه شهری عادی است.

وی ادامه‌داد: با توجه به پس‌لزره‌های مکرر، همه تیم‌های عملیاتی در منطقه همچنان در حالت آماده‌باش خواهند بود.

زمین لرزه های به بزرگی ۵.۵ و ۵.۴ شهرستان های جاجرم و گرمه را ساعت سه و ۳۴ دقیقه و  پنج و ۲۴ دقیقه لرزاند که این زمین لرزه ها در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان هم احساس شد.

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

مهم‌ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند.

گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است.

زمین لرزه ای با قدرت ۶.۲ درجه ریشتر بهمن سال ۱۳۷۵ و زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت ماه سال ۹۶ در بجنورد و مانه و سملقان، خسارات جانی و مالی در پی داشت.