عملیات گازرسانی به واحدهای تولیدی و کشاورزی پاسارگاد آغاز شد
عملیات گازرسانی به واحدهای تولیدی و کشاورزی پاسارگاد آغاز شد
مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت‌: عملیات اجرایی خط انتقال گاز ۱۰ اینچ سعادت‌شهر - قادرآباد با هدف توسعه صنایع شهرستان پاسارگاد شامل ۱۸ کارخانه صنایع تبدیلی مواد غذایی و واحدهای گلخانه‌ای آغاز شد.

روابط عمومی شرکت گاز استان فارس یکشنبه از قول غلامعباس حسینی افزود: این طرح همچنین با هدف افزایش ظرفیت شبکه گازرسانی روستاهای بخش مرکزی شهرستان پاسارگاد شامل روستاهای وکیل آباد، همت‌آباد، مهدی آباد، دولت آباد و قائم آباد با  ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
وی افزود: برای اجرای این طرح گازرسانی بیش از ۱۷ کیلومتر لوله گذاری فلزی و پلی‌اتیلن، انجام و دو ایستگاه کاهش فشار نصب می شود.
به گفته وی، اجرای انشعاب گاز به قطر ۴ اینچ از خط لوله ۱۰ اینچ سعادت‌شهر – قادرآباد و راه‌اندازی ایستگاه جدید جهت پایداری شبکه گازرسانی روستاهای بخش مرکزی پاسارگاد برای بیش از ۲۰  سال، موجب تقویت فشار شبکه اولین روستای گلخانه‌ای کشور با ۳۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس واقع در همت آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان و توسعه صنایع تبدیلی و کشاورزی بزرگ و کوچک پاسارگاد می شود.
حسینی با بیان این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، گامی مهم در افزایش تولید و توسعه کشاورزی صنعتی است، گفت: در استان فارس ۲ هزار و ۴۷۰ واحد تولیدی اعم از صنایع غذایی، تبدیلی، کشاورزی، گلخانه ای، دام و طیور و آبزی پروری فعال است.
مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغالزا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت های فسیلی، از مهم ترین رسالت های شرکت گاز استان فارس است، افزود: از ۹ هزار و ۶۲۲ واحد صنعتی فارس، هفت هزار و  ۸۷۸ واحد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
به گفته وی، گازرسانی به ۱۳۶ واحد صنعتی در استان فارس نیز در مرحله انتخاب پیمانکار و ۴۵۱ واحد در مرحله طراحی و تهیه پکیج است که با تکمیل آن ها، گام مهمی در توسعه گازرسانی صنایع استان و رفع موانع تولید و اشتغال در سطح استان برداشته خواهد شد.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع است.