۲۳ میلیون مترمکعب آب پشت سد ایوشان قابل رها شدن است
۲۳ میلیون مترمکعب آب پشت سد ایوشان قابل رها شدن است
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۳ میلیون مترمکعب آب پشت سد ایوشان قابل رها شدن است.

مهرداد ویسکرمی اظهار کرد: استفاده از آب سد ایوشان یکی از مطالبات به حق مردم خرم‌آباد مخصوصاً منطقه بیرانشهر بوده که در پایین دست ایوشان هستند.

وی تصریح کرد: به خاطر آبی که سال گذشته پشت سد بود کشت‌های آبدوست در این منطقه انجام و درآمد خوبی داشتند و الان هم با توجه به وضعیت کرونایی باید تا حد با مردم مساعدت شود.

به گزارش نبض‌انرژی،نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: امسال چون قول داده بودم که این کار را کارشناسی دنبال کنم از جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای لرستان دعوت کردیم و در یک جلسه موضوع را بحث کردیم و بنا شد از ظرفیت سد حداکثر استفاده شود.

ویسکرمی اضافه کرد: مقداری از آب سد قابل استفاده نیست و مقداری از آن نیز به‌عنوان استراتژیک باید باشد؛ ظرفیت سد حدود ۳۰ میلیون مترمکعب بوده که ۲۳ میلیون مترمکعب از آن قابل رها شدن است.

وی بیان کرد: در این جلسه تصمیم بر این شد که حداکثر کشتی که قرار شد به کشاورزان اعلام شود نصف سال گذشته باشد و همچنین برای کشت‌های علوفه‌ای تشویق شوند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس ادامه داد: مردم نیز در این راستا باید همکاری لازم را داشته باشند تا امسال به سلامت بگذرد.

ویسکرمی عنوان کرد: مصوبات جلسه قرار شد از طریق جهاد کشاورزان ابلاغ شود و نمایندگان مردم نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی اظهار کرد: بنا شد برای سال آینده تدبیر بیشتری شود و زمین‌های دیمی که سال‌ها بوده توسط غیربومی‌ها کشت می‌شود جهاد کشاورزی برای آن برنامه داشته باشند.