طرح توسعه بیش از ۳۵ هزار متر شبکه توزیع برق در مهاباد اجرا شد
طرح توسعه بیش از ۳۵ هزار متر شبکه توزیع برق در مهاباد اجرا شد
 مدیر شرکت توزیع برق مهاباد گفت: ۳۵ هزار و ۱۹۶ متر طرح توسعه شبکه هوایی برق در این شهرستان طی یک سال گذشته عملیاتی شده و به اتمام رسیده است.

جلال زایر روز چهارشنبه افزود: این میزان شامل هشت هزار و ۹۱۰ متر توسعه شبکه ۲۰ ولت هوایی و ۲۶ هزار و ۲۸۶ متر توسعه شبکه ۴۰۰ ولت خطوط هوایی بوده که در سطح این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح، باعث کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش قابلیت اطمینان خطوط برقرسانی، ارتقای پایداری شبکه ها و کاهش خاموشی شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیر شرکت توزیع برق مهاباد اضافه کرد: همچنین سال گذشته سه هزار و ۲۰۸ انشتعاب جدید در سطح مهاباد به فروش رفته و مجموع کل انشعابات شهرستان را به ۹۲ هزار و ۳۷۷ مشترک برق رسانده است.

زایر، با اشاره به مشکلات قطعی برق در برخی روستاهای مهاباد به ویژه بخش خلیفان اظهار کرد: برای حل مشکلات برق در بخش خلیفان پست ۱۳۲ کیلوولت برق با ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه در حال راه اندازی است که با استقرار آن مشکلات قطعی برق منطقه برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش برق مصرفی، به منظور مدیریت بار شبکه و جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، از عموم مشترکان در تمامی بخش‌ها درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ کارکنان صنعت برق را در ارایه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

زایر، در خصوص راهکارهای کاهش مصرف برق در بخش خانگی هم اظهار داشت: این مدیریت تلاش می‌کند تا با رهنمودهای فرهنگی و ایجاد تغییرات ساده در چگونگی مصرف، میزان مصرف را کاهش دهد.

با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور در فصل گرما وجود دارد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.