تخلف زيست محيطي مديرعامل پتروشيمي ايلام را به مراجع قضايي کشاند
تخلف زيست محيطي مديرعامل پتروشيمي ايلام را به مراجع قضايي کشاند
 مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام به علت آلودگی گسترده زیست محیطی این شرکت به مراجع قضایی فراخوانده شد.

به گزارش نبض‌انرژی،از ایلام ،غلامرضا ابدالی اظهار داشت: رهاسازی پساب آلوده خروجی غربی این شرکت به رودخانه پایین دست آن واقع در شهرستان تازه تاسیس چوار باعث اتلاف و مرگ هزاران قطعه ماهی و آبزیان دیگر ساکن در این زیستگاه آبی شده است.

وی افزود: رهاسازی پساب آلوده شرکت پتروشیمی باعث شد تا زیستمندان رودخانه پایین دست تا وسعت پنج و نیم کیلومتر مسموم و تلف شوند که به دنبال این آلودگی گسترده زیست محیطی مدیرعامل شرکت پتروشیمی به مراجع قضایی فراخوانده شد.

مدیرکل محیط زیست ایلام یادآور شد: طبق برآوردهای انجام گرفته پساب این شرکت 13 میلیارد و 500 میلیون ریال به محیط زیست خسارت و ضرر و زیان وارد کرده اند.

ابدالی تاکید کرد: پساب های این شرکت در گذشته نیز باعث آلودگی های زیست محیطی شده بود اما به این گستردگی نبود و کارشناسان محیط زیست استان ایلام به کرات برای بستن این خروجی پساب به مسوولان شرکت پتروشیمی تذکر داده بودند.

وی اضافه کرد: حفاظت محیط زیست به عنوان ضابط قضایی بدون اغماض با مخربان محیط زیست برخورد و آنها را به مراجع قانونی معرفی می کند و این مورد در خصوص پتروشیمی نیز تصدیق دارد.

ابدالی گفت: با پیگیری های مکرر کارشناسان حفاظت محیط زیست استان، مشکل فلر شرکت پتروشیمی ایلام که دارای آلودگی بود، مرتفع و از تداوم آلودگی های زیستی فلر جلوگیری شد.

استان ایلام دارای استان ایلام دارای 15 رودخانه دائمی است.

143 هزار هکتار از گستره طبیعی استان ایلام را مناطق تحت حمایت محیط زیست تشکیل می دهد.