تابلوهای تبلیغاتی پرمصرف در یک قدمی خاموشی
تابلوهای تبلیغاتی پرمصرف در یک قدمی خاموشی
مدیر کل بین الملل توانیر گفت: اگر روشنایی‌ تابلوهای تبلیغاتی خارج از کیفیت مصرف متعارف باشد، پس از اعلام تذکر، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

ابوذر صالحی مدیر بین الملل شرکت توانیر با اشاره به  اقداماتی که برای مقابله با استفاده بیش از حد از برق در تابلوهای سطح شهر انجام شده است، گفت: در واقع مدیریت تمامی تابلو‌های سطح شهر با شرکت‌های توزیع است،  برای گذر موفق و بدون خاموشی از پیک بار، تعدیل روشنایی بزرگراه‌ها را اجرایی کردیم و برای این مسئله نیز تدابیر زیادی در نظر گرفته شده است و هدف این بوده که بتوانیم میزان مصرف برق را در ساعاتی که میزان تردد کمتر است، مدیریت کنیم.

به گزارش نبض‌انرژی،او ادامه داد: به طور کلی تمامی تابلو‌های سطح شهر ملزم به استفاده از لامپ کم مصرف هستند و با توجه به دوران سخت انرژی و اینکه خط قرمز ما تامین برق خانگی است، توصیه ما مدیریت مصرف است.
مدیر کل بین الملل توانیر با اشاره به تابلوهای تبلیغاتی موجود در اتوبان‌ها و بزرگراه‌های تهران و مصرف بالای برق آن‌ها، افزود:  تابلو‌های تبلیغاتی در صورتی که از چراغ‌های فوق کم مصرف بهره بگیرند، روشن ماندن آن‌ها منعی ندارد، اما اگر این روشنایی‌ها خارج از کیفیت مصرف متعارف باشند و یا لامپ‌ها مصرف بالایی داشته باشند، در مرحله نخست تذکرات داده می‌شود و یه طور قطع برخورد لازم صورت می‌گیرد.
صالحی با بیان اینکه براساس هماهنگی صورت گرفته، بازدید‌های دوره‌ای از وضعیت روشنایی تابلوهای تبلیغاتی انجام خواهد شد، تصریح کرد: در این موارد با شهرداری همکاری خواهیم داشت تا این موضوع مدیریت شود.
او گفت: در ساعات اوج بار نیازمند حدود ۶۰۰ مگاوات کاهش در مصرف برق در ساعات پرباری هستیم که اگرچه تمام توان فنی و اجرایی خود را برای این مهم به‌کار گرفته‌ایم، اما برای دستیابی به این هدف، نیازمند همراهی همه مشترکان تهرانی هستیم. با توجه به اینکه ما در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که میزان تولید برق ما کمتر و مصرف آن بیش از حد است توصیه می‌شود در مصرف برق به شدت صرفه جویی اعمال شود تا خاموشی نداشته باشیم.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در سال گذشته میزان مصرف برق، شیب افزایشی به خود گرفته که این مسئله با توجه به ایجاد محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق‌آبی، نگران کننده است. به همین دلیل از سال گذشته، طرح‌های مدیریت بار این شرکت در بخش‌های مختلف با شدتی دو چندان آغاز شده و در این زمینه، تفاهم‌نامه‌های همکاری با مشترکان بزرگ اداری، صنعتی و تجاری نیز امضا شده است.