آب شرب هفت هزار و ۵۰۰ نفر در روستاهای اسلام‌آباد و دالاهو وارد مدار شد
آب شرب هفت هزار و ۵۰۰ نفر در روستاهای اسلام‌آباد و دالاهو وارد مدار شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به افتتاح ۲ مجتمع آبرسانی در اسلام آبادغرب و دالاهو، گفت: با تجهیز چاه مجتمع «چنگر» و «هوکانی» آب شرب سالم و پایدار هفت هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی روستاهای این ۲ شهرستان به صورت مجدد وارد مدار شبکه آبرسانی شد.

سید «اصغر صفوی» روز یکشنبه به ایرنا افزود: به علت سوختگی الکتروموتور چاه مجتمع چنگر، آبرسانی به روستاهای تحت پوشش آن با مشکل مواجه شده بود که با تعویض به موقع الکترو موتور ۷۳/۵ کیلو وات و پمپ شناور ۳۴۵ کیلو وات ۱۰ طبقه مشکل مرتفع و چاه مجدد وارد مدار بهره برداری گردید.

به گزارش نبض‌انرژی،وی اضافه کرد: با راه اندازی مجدد این چاه با عمق ۱۲۵ متر و امکان تامین آب به میزان ۱۷ لیتر بر ثانیه، آبرسانی به ۱۳ روستا ۹۵۰ خانواری با جمعیتی بیش از چهار هزار نفر فراهم شد.

صفوی همچنین گفت: چاه مجتمع هوکانی با عمق ۱۸۵ متر و دبی ۱۹ لیتر بر ثانیه که ۶ روستای شهرستان دالاهو و یک روستای اسلام آباد غرب را تحت پوشش دارد، نیز پس از تعویض الکترو موتور ۵۵ کیلو واتی و پمپ شناور ۳۴۵ کیلو وات هفت طبقه در مدار قرار گرفت.

او افزود: با تجهیز و راه اندازی مجدد چاه مجتمع چنگر و هوکانی در یک روز؛ آب آشامیدنی سالم و پایدار هفت هزار و ۵۰۰ روستایی مجدد برقرار شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسلام آباد غرب با بیان اینکه شرکت آبفا برای رفع مشکلات و موانع نیازمند همراهی و همکاری مردم است یکی از اولویت های آبفا را حل به موقع مشکلات آب آشامیدنی به ویژه آب روستایی اعلام کرد.

صفوی همچنین یکی از برنامه های آبفا را توزیع عادلانه آب آشامیدنی و لزوم حل به موقع مشکلات در راستای خدمت رسانی پایدار به مشترکان عنوان کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسلام آباد غرب گفت: نیاز آبی بخش شهری با ۴۵۰ لیتر در ثانیه از سراب «ارکوازی» و ۱۸ حلقه چاه تامین و منابع تامین آب بخش روستایی نیز از ۳۲ حلقه چاه و ۶ دهنه چشمه است.

صفوی با بیان اینکه بخش شهری اسلام آباد غرب به صورت ۱۰۰ درصد زیر پوشش شرکت آبفا قرار دارد، افزود: از مجموع ۱۶٨ روستای شهرستان ۱۳۴ روستا نیز زیر پوشش آبفا هستند.

اسلام آباد غرب دارای بیش از ۳۲ هزار مشترک شهری و بیش از ۱۴ مشترک روستایی است.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری و دالاهو نیز حدود ۳۸هزار نفر در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.