نگرانی‌ها از افزایش بهای سوخت در آمریکا
نگرانی‌ها از افزایش بهای سوخت در آمریکا
کارشناسان و تحلیلگران در حوزه انرژی نسبت به افزایش بهای سوخت در آمریکا هشدار می دهند، این هشدار در پی بسته شدن بزرگترین خط انتقال نفت و گاز در پی حمله سایبری اعلام شد.

تارنمای نشریه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار این خبر نوشت:به دنبال حمله سایبری صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت  به ماه به خط لوله متعلق به شرکت «کلونیال پایپ لاین» (Colonial Pipeline) که بزرگترین شرکت توزیع مواد پالایشی نفت در آمریکا است، بیم آن می رود که بهای نفت و بنزین و  گازوئیل در صورت طولانی شدن وقفه پیش آمده، افزایش یابد.

بنابراین گزارش، خط لوله کلونیال پایپ لاین به طول پنج هزار و ۵۰۰ مایل  بیش از هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر است، در صورت ادامه این وقفه می تواند بر بهای انرژی در مناطق شرقی آمریکا تاثیر گذارد.

به گزارش نبض‌انرژی،نیوزویک در ادامه گزارش داد: شرکت  کلونیال پایپ لاین که بزرگترین شرکت تولید کننده فراورده های نفتی در آمریکا است هنوز اعلام نکرده که مظنون حملات سایبری روز جمعه (روز گذشته) چه فرد و یا گروهی بوده، هکرها در این حمله با ربودن اطلاعات و ایجاد وقفه در انتقال سوخت، خواستار باج خواهی سایبری شدند.

یک کارشناس نفت و گاز در آمریکا دراین باره به این نشریه آمریکایی گفت: مشکل بوجود آمده در خطوط انتقال سوخت شرکت کلونیال پایپلاین بعید به نظر می رسد که  طولانی مدت شود، احتمالا این شرکت خواهد توانست تا انتقال سوخت را ازطریق خطوط لوله خود را پیش از آنکه مشکلات عمده دیگری بوجود آید، از سر گیرد، اکنون مساله ای که مهم است مساله ذخایر نفت و سوخت در این بخش از آمریکا است، اگر این موضوع طولانی مدت نشود  فعلا یک شبه بهای سوخت بالا نخواهد رفت.

بنابراین گزارش «اندی لیپو» (Andy Lipow) یک تحلیلگر مسائل نفتی در آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس  گفت که  مدت زمان  بسته شدن انتقال سوخت از چنین خط لوله ای  بسیار حائز اهمیت و حیاتی است چرا که ذخایر نفتی ظرف پنج تا شش روز به اتمام خواهند رسید، درنتیجه کمبود سوخت منجر به جهش در قیمت سوخت به گستره ای از ایالت آلاباما تا واشنگتن دی. سی پایتخت آمریکا خواهد بود.

نیوزویک درادامه افزود: اتفاق مشابه ای در سال ۲۰۱۷ میلادی برای این شرکت انتقال نفت و گاز آمریکایی رخ داده بودکه به علت نشت سوخت در بخشی از این خط لوله نفتی که مرمت آن چندین روز به دارازا انجامید، باعث جهش افزایش بهای سوخت در آمریکا شد، اما بسیاری ازکارشناسان نفت و گاز در آمریکا نسبت به این موضوع خوشبین هستند که امکان دوباره جهش سوخت به علت بسته شدن این خط لوله نخواهد بود چراکه این موضوع نمی تواند طولانی مدت باشد و باعث نگرانی رانندگان و کامیون داران در آمریکا شود.