پ
  • شناسه : 42370
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

چرا سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی به موقع واریز نمی‌شود؟

چرا سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی به موقع واریز نمی‌شود؟
چرا سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی به موقع واریز نمی‌شود؟
پس از شروع مجدد سهمیه بندی بنزین در آبان ماه سال ۱۳۹۸، قرار بر این شد که برای آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی نیز مانند سایر خودروها، سهمیه‌ای در نظر گرفته شود.

چند ماهی است که درخواست‌های متعددی از سوی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌های سراسر کشور مبنی بر واریز نشدن به موقع سهمیه بنزین خودرو‌های آن‌ها به ما می‌رسد.

به گزارش نبض‌انرژی،پس از شروع مجدد سهمیه بندی بنزین در آبان ماه سال ۱۳۹۸، قرار بر این شد که برای آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی نیز مانند سایر خودروها، سهمیه‌ای در نظر گرفته شود. یعنی قرار بر این بود که این دسته از خودروها، علاوه بر سهمیه ۶۰ لیتری که همانند خودرو‌های شخصی می‌گیرند، به صورت اعتباری و بر اساس پیمایش نیز، سهمیه‌ای دریافت کنند که میزان این پیمایش باید ابتدا به تایید وزارت کشور برسد و سپس به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع داده شود.

واریز سهمیه اسفندماه در اردیبهشت!

هفتم اردیبهشت ماه امسال، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از واریز سهمیه اعتباری سوخت اسفند ماه رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: ما به التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت اسفند ماه ۷۳۳ هزار خودروی حمل و نقل عمومی با کاربری مختلف از جمله آژانس تاکسی تلفنی (زیر نظر شهرداری‌ها و صنفی)، تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌های فرودگاهی و ویژه، تاکسی‌های شهر‌های بدون جایگاه CNG، تاکسی‌های برون شهری، ناوگان تحت پوشش آرامستان‌ها، راهبران آموزش و پرورش و پیک موتوری واریز شد.

او افزود: سهمیه اسفند ماه ناوگان اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان است که در هفتم اردیبهشت ماه به حساب رانندگان واریز شده است.

ضامنی در رابطه با نحوه استفاده از این اعتبار بیان کرد: اعتبار فوق در تمام کارت‌های بانکی رانندگان شارژ می‌گردد و آن‌ها صرفا در زمان سوختگیری می‌توانند از هر یک از کارت‌های بانکی خود، به منظور پرداخت هزینه سوخت در جایگاه استفاده کنند.

او در ادامه گفت: رانندگان جهت اطلاع از میزان اعتبار تخصیصی می‌توانند با مراجعه به سامانه ملی اطلاعات سفر “سماس” از میزان اعتبار واریزی به کارت خود در هر ماه و همچنین تاریخچه استفاده از این اعتبار مطلع شوند.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکایت رانندگان به دلیل تاخیر در واریز سهمیه سوخت این دسته از خودرو‌ها گفت: این دسته از رانندگان باید مشکل را از طریق صنف خودشان پیگیری کنند. به محض این که اطلاعات آن‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برسد، طی مدت ۲۴ ساعت، کارت سوخت آن‌ها شارژ می‌شود.
کاهی افزود: این اطلاعات باید از طرف صنف خودشان تایید و به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام شود تا برای این گروه صنفی، مقدار مشخصی سوخت واریز شود؛ دلیل آن هم این است که سهمیه این دسته از رانندگان به صورت اعتباری پرداخت می‌شود و تا زمانی که تاییدیه صنف مرتبط وجود نداشته باشد، امکان واریز سهمیه سوخت آن‌ها از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی وجود ندارد.

اصناف مقصر تاخیر نیستند! / روش پیش پا افتاده انتقال اطلاعات رانندگان

از آن جا که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مشکل را از مربوط به اصناف دانست، ابتدا به سراغ اتحادیه کسب و کار‌های مجازی رفتیم. رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به تازگی برخی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه ماهیانه بنزین خود را در زمان مشخص و به مقدار دقیق دریافت نمی‌کنند که در این باره متولیان وزارت نفت، اتحادیه کسب و کار‌های مجازی را مقصر این اختلال دانسته‌اند.

او افزود: لازم به ذکر است که این اتحادیه هیچ ارتباطی با اختلال مذکور ندارد. چرا که میزان سهمیه‌ها را حتی در مواقعی پیش از زمان موعد به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارجاع داده‌ایم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی همچنین بیان کرد: متاسفانه مشکلی که در این زمینه وجود دارد، نحوه دریافت و انتقال این آمار‌ها است. در حال حاضر شرکت‌های تاکسی اینترنتی اطلاعات را به اتحادیه کسب و کار‌های مجازی ارجاع می‌دهند و اتحادیه پس از بررسی نهایی به صورت دستی، آن را به وزارت نفت ارسال می‌کند که این روش در دنیای امروز بسیار پیش پا افتاده است.

لزوم راه اندازی هرچه سریعتر سامانه اطلاعات سفر

الفت نسب ادامه داد: از چند ماه گذشته قرار بود سامانه‌ای به نام سماس (سامانه اطلاعات سفر) به دست وزارت کشور راه اندازی شود که این سامانه می‌توانست فرآیند تخصیص سهمیه به وسایل نقلیه را بسیار ساده و بدون مشکل کند، اما هنوز خبری از راه اندازی این سامانه نیست.

او در پایان تصریح کرد: فرآیند سامانه سماس به این شکل است که راننده‌های تاکسی اینترنتی اطلاعات هویتی خود را در سامانه وارد می‌کنند و پیماش آن‌ها در طول ماه در سامانه به صورت خودکار ثبت می‌شود و معاونت مربوطه وزارت نفت با دسترسی به اطلاعات رانندگان، سهمیه ماهانه را دقیق و به موقع به حساب آن‌ها واریز می‌کند.

از آن جا که اتحادیه کسب و کار‌های مجازی، مدعی فعال نبودن این سامانه است، موضوع را از وزارت کشور به عنوان متولی راه اندازی آن، پیگیر شدیم، اما متاسفانه مسئولان مرتبط به سامانه سماس در این وزارتخانه اعلام کردند که فرصتی برای مصاحبه ندارند.

بر اساس این گزارش، با توجه به این که اصناف یعنی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و اتحادیه کسب و کار‌های مجازی، به طور مشترک رانندگان تاکسی را به سامانه ملی اطلاعات سفر (سماس) ارجاع می‌دهند، حل مشکل تاخیر در واریز سهمیه اعتباری سوخت این دسته از رانندگان را می‌توان در این سامانه جست و جو کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیار دلار گاز به عراق صادر کرده است.

یارانه سوخت هواپیما‌ را حذف کنید ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

یارانه سوخت هواپیما‌ را حذف کنید

کارشناسان معتقدند، یارانه‌ای که به سوخت هواپیما تعلق می‌گیرد، توجیه منطقی ندارد و می‌توان گفت که این یارانه، به قشر مرفه جامعه و دهک‌های بالایی تعلق می‌گیرد که نیازی به آن ندارند.

ثبات و رفاه جهان در گرو آب است ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

ثبات و رفاه جهان در گرو آب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ثبات و رفاه جهان در گرو همکاری‌های آبی در فراسوی مرزها است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.