معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در تابستان با ماراتون بسیار سختی در بحث برق مواجه هستیم، اما امیدواریم با همکاری مردم و حمایت مسئولان خوزستان از صنعت برق بتوانیم از این شرایط دشوار به خوبی عبور کنیم.

همایون حایری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در سفر به اهواز در جلسه صنعت برق خوزستان، با بیان اینکه ممکن است از خردادماه در بحث برق با مشکل مواجه شویم، افزود: اگر کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را حساب کنیم حدود هفت یا هشت هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد؛ البته همه تلاشمان را خواهیم کرد تا در این زمینه دچار مشکل نشویم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی اظهار کرد: سال گذشته 4 هزار مگاوات کمبود برق در شبکه وجود داشت که با پشتیبانی استانداران و اقدامات مدیریت مصرفی، همکاری صنایع، کشاورزی و ادارات دولتی این کمبود جبران شد و به سلامت از تابستان عبور کردیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: امسال علاوه بر آن، سه چهار هزار مگاوات دیگر نیز بخاطر کاهش بارندگی و نبود واحدهای برق‌آبی در مدار کمبود خواهیم داشت که نیاز است برای جبران آن اقدامات مدیریت مصرف و همکاری‌های قبلی را جدی‌تر و قوی‌تر داشته باشیم.

حایری ادامه داد: خوزستان نقش تعیین کننده‌ای در این میان دارد، چرا که حدود هشت تا 9 هزار مگاوات در تابستان برق مصرف می‌کند که با حمایت استاندار با تجربه‌ای که دارد باید مصرف انرژی را پایین بیاوریم.

وی افزود: یکی از راه‌ها کاهش ساعت اداری است تا بعد از پایان ادارات و خارج شدن سیستم سرمایشی آنها از مدار، مصرف انرژی کاهش یابد و آب کمتری در نیروگاه‌های برق‌آبی استفاده شود. راه دیگر این است که نیروگاه‌ها و شرکت‌هایی که مازاد تولید برق دارند آن را به شبکه تزریق کنند تا بخشی از کمبود تولید برق جبران شود.
استاندار خوزستان: صنعت برق هر تصمیمی بگیرد آن را اجرایی خواهیم کرد

“قاسم سلیمانی دشتکی”، استاندار خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به بحث کاهش ساعت کاری ادارات برای مدیریت مصرف برق در استان گفت: وزارت نیرو و صنعت برق هر تصمیمی را در این خصوص بگیرد ما آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی عملکرد صنعت برق استان خوزستان را “خوب” توصیف کرد و افزود: در سدهایی که دارای نیروگاه برق‌آبی هستند تلاش شده تا وضعیت آب آن‌ها به شکلی نباشد که به تولید برق برای استان و کشور لطمه‌ای وارد شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در هفته‌های اخیر جلسات بسیاری را در زمینه تنش آبی که ممکن است برای آب شرب، آب کشاورزی، نیشکر، صنعت و … به وجود بیاید برگزار شده است تا وضعیت را بررسی کنیم و یکی از مهمترین جمع‌بندی‌های این جلسات آن بوده که از آب سدها برای شرب و کشاورزی در حدی استفاده شود که به تولید برق لطمه‌ای وارد نشود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به بحث کاهش ساعت کاری ادارات برای مدیریت مصرف برق در استان گفت: صنعت برق هر تصمیمی را در این خصوص بگیرد ما آن را اجرایی خواهیم کرد. در این زمینه محدود شدن ساعت کاری ادارات و استفاده از دیزل ژنراتورهای ادارات و امکانات آن‌ها برای تامین برق مورد نیاز استان از اقدامات مورد نظر است که اجرایی خواهد شد.