روس‌ها بی‌اعتنا به تحریم‌های آمریکا تکمیل خط لوله گاز اروپا را آغاز کردند
روس‌ها بی‌اعتنا به تحریم‌های آمریکا تکمیل خط لوله گاز اروپا را آغاز کردند
علیرغم اعمال چند دور تحریم از سوی آمریکا علیه پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا اما روس‌ها تکمیل این خط لوله را آغاز کرده‌اند.

به گزارش نبض‌انرژی، به نقل از اسپوتنیک، کشتی لوله‌گذار آکادمیک چرسکی لوله‌گذاری خط لوله گاز انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورداستریم 2 را در آب‌های دانمارک آغاز کرده است.

بنا به اعلام شرکت مجری نورداستریم 2 پس از آنکه این کشتی روس آزمایشات دریایی را سپری کرده از روز گذشته لوله‌گذاری باقیمانده خط لوله نورداستریم 2 را در منطقه ویژه اقتصادی دانمارک آغاز کرده‌اند.

این کشتی مراحل تست دریایی خود را در منطقه کالینگراد روسیه سپری کرده است پیش‌تر کشتی فورچومای روسیه از ماه پیش اجرای لوله‌گذاری نورداستریم 2 را در شاخه دوم آن آغاز کرده بود و قرار است لاین یک این خط لوله نیز توسط چرسکی تکمیل شود.

با اتمام این پروژه روسیه می‌تواند گاز خود را از طریق دریای بالتیک به آلمان برساند. این خط لوله 1230 کیلومتر طول داشته که تا کنون حدود 1080کیلومتر آن تکمیل شده است و 148 کیلومتر آن باقی مانده است و قرار است صادرات گاز اروپا به روسیه را دو برابر کند.

شرکت‌های یونیپر و وینترشیل آلمان، OMV اتریش، NG فرانسه و شل هلندی انگلیسی در کنار گازپروم روسیه تأمین شده است.

واشنگتن و برخی کشورهای اروپایی بارها تلاش کرده‌اند که از تکمیل این خط لوله جلوگیری کنند و آمریکا تا کنون تحریم‌های زیادی علیه شرکت‌های فعال در این پروژه اعمال کرده است اما اقدام روس‌ها در فسیل کردن کشتی‌های برای تکمیل این خط لوله نشان‌دهنده عزم جزمشان برای شکست تحریم‌های آمریکا است.