جمع آوری ۶۰۶ دستگاه ماینر قاچاق از یک مزرعه
جمع آوری ۶۰۶ دستگاه ماینر قاچاق از یک مزرعه
فرمانده انتظامی استان البرز ازشناسایی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال و کشف ۶۰۶ عدد ماینر قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

سردار “عباسعلی محمدیان”  با اعلام این خبر بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در انبار یکی از شرکت های تولیدی در شهر هشتگرد، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در نهایت موفق به شناسایی یک مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک شرکت در حاشیه شهرستان “ساوجبلاغ” شده و در بازرسی از آن ۶۰۶ دستگاه ماینر و متعلقات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی تجهیزات الکترونیکی و رایانه ای کشف شده بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار محمدیان در پایان پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری است.#پلیس