90 هزار قبض برق رايگان در طرح برق اميد ايلام صادر شد
90 هزار قبض برق رايگان در طرح برق اميد ايلام صادر شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: از ابتدای اجرای طرح برق امید تاکنون، بیش از 90 هزار قبض برق رایگان مشمول این طرح در این استان برای مشترکان کم مصرف برق خانگی صادر شده است.

از ایلام ،هادی شیرخانی اظهار داشت: این طرح سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسید و مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شدند و در واقع اصلاح الگوی مصرف خانگی با بهره‌گیری از سازوکارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی این طرح است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی یکی از اقدام های بزرگ صنعت برق که برای مشترکان خانگی تدارک دیده شده را بحث طرح برق امید دانست و افزود: طرح برق امید برای همه مشترکان خانگی برنامه دارد از جمله برای مشترکان خانگی که میزان مصرف آنها کمتر از میزان الگوی مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: برای هر دسته از مشترکان متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا 100 درصد تعرفه بهره مند می شوند.

شیرخانی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح برق امید تاکنون بیش از 90 هزار قبض برق رایگان مشمول طرح برق اُمید در این استان برای مشترکان کم مصرف برق خانگی صادر شده است. گفت:  با اجرای این طرح 15 میلیارد ریال تخفیف برای مشترکان کم مصرف سطح استان اعمال شده است.

به گفته وی، سال گذشته میزان مصرف برق مشترکین حقیقی سه درصد و حقوقی نیز 5 درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته است.

وی در ادامه به اپلیکیشن خدمات غیر حضوری “برق من” اشاره کرد و یادآور شد: مشترکان برق می‌توانند با نصب سامانه موبایلی برق من از کافه بازار، از تمامی خدمات مربوط به برق از جمله دریافت و پرداخت صورتحساب خود، اطلاع از قرار گرفتن در گروه مصرفی و ده‌ها خدمت دیگر بهره‌مند شوند.

شیرخانی گفت: از هم اکنون باید برای درست مصرف کردن برق در تابستان برنامه ریزی شود تا مردم با کمبود مواجه نشوند.

تعداد کل مشترکان برق استان ایلام 580 هزارنفری ایلام 230 هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود 30 درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند.