فروش ۱۰ میلیارد دلار اوراق قرضه برای توسعه گازی قطر پترولیوم
فروش ۱۰ میلیارد دلار اوراق قرضه برای توسعه گازی قطر پترولیوم
شرکت قطر پترولیوم قصد دارد سه ماهه جاری به منظور تامین مالی پروژه عظیم گاز طبیعی، اوراق قرضه به ارزش ۱۰ میلیارد دلار منتشر کند.

این شرکت دولتی از بانکها برای فراهم کردن زمینه انتشار این اوراق قرضه دعوت کرده است. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: قطر پترولیوم به دنبال انتشار بین هفت تا ۱۰ میلیارد دلار اوراق قرضه ۱۰ ساله و ۳۰ ساله است که یکی از بزرگترین قراردادهای شرکتی امسال و یکی از بزرگترین برنامه های تامین مالی در میان بازارهای نوظهور به شمار می رود.

به گزارش نبض‌انرژی،به گفته منابع آگاه، این پول صرف توسعه میدان گازی نورث فیلد خواهد شد. قطر با اجرای پروژه ای به ارزش ۲۹ میلیارد دلار، جایگاه خود به عنوان بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع را تحکیم خواهد کرد. این کشور قصد دارد ظرفیت تولید سالانه گاز طبیعی مایع را تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۵۰ درصد افزایش داده و به ۱۲۶ میلیون تن برساند.

نورث فیلد که در خلیج فارس قرار دارد، بزرگترین ذخایر گاز جهان بوده و ایران و قطر مشترکا در آن سهم دارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت قطر آوریل سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار اوراق قرضه صادر کرد و تقریبا ۴۵ میلیارد دلار سفارش خرید دریافت کرد. رتبه اعتبار مالی قطر پترولیوم از سوی موسسات اعتبارسنجی مودیز و اس اند پی گلوبال پلاتس منفی AA اعلام شده است.

 

ایسنا