قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۸۵ سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها از ادامه موج گسترده شیوع کرونا در هند و ژاپن دو مصرف کننده بزرگ نفت جهان، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 26 سنت معادل 0.39 درصد کاهش به 65 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم امروز با 18 سنت معادل 0.29 درصد کاهش به 61 دلار و 96 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی هفته گذشته شاهد حدود یک درصد کاهش بود.

کازوهیکو سایتو تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا در برخی کشورها از جمله هند که سبب کاهش تقاضا برای مصرف انرژی شده احساس حاکم بر بازار را تضعیف نموده است.»

نارندرا مودی نخست وزیر هند از تمام شهروندان خواسته واکسن بزنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. وی گفته «طوفان» ابتلا به کرونا هند را تکان داده است. در ژاپن نیز در چهار استان از جمله توکیو و اوزاکا وضعیت اضطراری اعلام شده و دولت تلاش می کند در فاصله سه ماه مانده تا آغاز رقابت های المپیک موج شیوع را مهار کند.

سایتو افزود: «سرمایه گذاران و از جمله دلالان اخیرا از بازارهای نفت به سمت بازارهای غلات رفته اند زیرا نوسان قیمت در بازار ذرت و سایر غلات بالاتر رفته است.»

به گفته منابع آگاه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش این هفته یک نشست عمدتا فنی برگزار می کنند، اما بعید است تغییر عمده ای در سیاست تولید این گروه رخ دهد.

در همین حال شرکت های انرژی آمریکا برای اولین بار از ماه مارس تعداد سکوهای حفاری نفتی فعال خود را کاهش داده و به 438 سکو رسانده اند.